BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Diétára fogott oroszlán

A modellfrissítésen átesett 3008-as elegánsabbá és modernebbé vált, s meglepően gazdaságos is a kompakt crossover

Ritkán fordul elő, hogy sikerül megdönteni egy adott típus gyári átlagfogyasztását. Főképp, hogy nem fogyasztási versenyen vettünk részt, hanem a félidős frissítésen átesett Peugeot 3008-as tesztautót hétköznapi módon használtuk. Amikor utánaszámoltunk, minket is meglepett a másfél tonnás oroszlán étvágytalansága! Holott a 2,0 literes HDi dízelmotor jó kondiban van: szinte alapjárattól fogva bírja a terhelést és megnyerően húz, lefulladási hajlama nincs. Rugalmasságának hála nagyon korai felkapcsolásokkal, kényelmesen autózhatunk, ugyanakkor 1800-as fordulattól „felébred” a motorban szunnyadó erő, energikusan gyorsít az autó.

A HDi erős, és az egyik legkulturáltabb négyhengeres dízel, kiegyensúlyozottan jár és többnyire csendesen dolgozik. Ez pedig a természetesen vezethető és kiszámíthatóan viselkedő 3008-ast kellemes utazóautóvá avatja. Az 5,2 literes tesztfogyasztással számolva pedig a francia crossoverrel jó hosszú, akár 1100 km feletti távokat nyomhatunk le egy teli tankkal – pedig még motorleállító start-stop rendszere sincs.

Egyébiránt a kombik, az egyterűek és a szabadidő-autók előnyeit ötvöző 3008-asnak kifejezetten előnyére vált a ráncfelvarrás, a tervezőknek sikerült átültetni a Peugeot új arculatát. Árnyalatnyival diszkrétebb és sokkal átgondoltabb a design, az átrajzolt fényszórók és hátsó lámpák, valamint az ízléses krómdíszítések elegánsabb és modernebb megjelenést kölcsönöznek az autónak. Persze az utastérbe nem tudták átmenteni az aktuális irányzatot, itt még a jókora kormány mögött találjuk a műszeregységet, a középkonzol pedig hemzseg a gomboktól. Mindenesetre a kezelés nem túlbonyolított, a magas üléspozíció jó rálátást biztosít a forgalomra, a head-up display vetített kijelző felnyíló lapkáján pedig a sebesség és a tempomat információi mellett a követési távolság is megjeleníthető – automatikus fékezésre nem képes az autó. Kompakt méreteihez képest a helykínálat elöl-hátul tisztességes. A poggyásztér mérete viszont átlagos, de a többféleképpen is rögzíthető másodlagos padlólappal jól variálható és egyszerűen bővíthető. A kétfelé osztott csomagtérajtó a 200 kilós terhelhetőségű hátfallal jópofa megoldásnak tűnik, de a hétköznapok során inkább csak nehézkesebbé teszi a pakolást.

Kétség kívül a Nissan Qashqai számít a Peugeot 3008-as nagy ellenfelének: bár a japán crossover frissebb fejlesztésű, a francia versenyképes árakkal és szélesebb, akár dízel-hibridet is felvonultató motorpalettával egyenlít.

Sikermodell

2009-es bemutatkozása óta világszerte félmilliónál is többet értékesítettek a 3008-asból, ami 50 százalékkal felülmúlta a Peugeot eredeti elképzeléseit. A Hybrid4-es dízel-hibrid verziót 2012 elején dobták piacra, azóta az eladások tizedét teszi ki.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.