Ritkán fordul elő, hogy sikerül megdönteni egy adott típus gyári átlagfogyasztását. Főképp, hogy nem fogyasztási versenyen vettünk részt, hanem a félidős frissítésen átesett Peugeot 3008-as tesztautót hétköznapi módon használtuk. Amikor utánaszámoltunk, minket is meglepett a másfél tonnás oroszlán étvágytalansága! Holott a 2,0 literes HDi dízelmotor jó kondiban van: szinte alapjárattól fogva bírja a terhelést és megnyerően húz, lefulladási hajlama nincs. Rugalmasságának hála nagyon korai felkapcsolásokkal, kényelmesen autózhatunk, ugyanakkor 1800-as fordulattól „felébred” a motorban szunnyadó erő, energikusan gyorsít az autó.
A HDi erős, és az egyik legkulturáltabb négyhengeres dízel, kiegyensúlyozottan jár és többnyire csendesen dolgozik. Ez pedig a természetesen vezethető és kiszámíthatóan viselkedő 3008-ast kellemes utazóautóvá avatja. Az 5,2 literes tesztfogyasztással számolva pedig a francia crossoverrel jó hosszú, akár 1100 km feletti távokat nyomhatunk le egy teli tankkal – pedig még motorleállító start-stop rendszere sincs.
Egyébiránt a kombik, az egyterűek és a szabadidő-autók előnyeit ötvöző 3008-asnak kifejezetten előnyére vált a ráncfelvarrás, a tervezőknek sikerült átültetni a Peugeot új arculatát. Árnyalatnyival diszkrétebb és sokkal átgondoltabb a design, az átrajzolt fényszórók és hátsó lámpák, valamint az ízléses krómdíszítések elegánsabb és modernebb megjelenést kölcsönöznek az autónak. Persze az utastérbe nem tudták átmenteni az aktuális irányzatot, itt még a jókora kormány mögött találjuk a műszeregységet, a középkonzol pedig hemzseg a gomboktól. Mindenesetre a kezelés nem túlbonyolított, a magas üléspozíció jó rálátást biztosít a forgalomra, a head-up display vetített kijelző felnyíló lapkáján pedig a sebesség és a tempomat információi mellett a követési távolság is megjeleníthető – automatikus fékezésre nem képes az autó. Kompakt méreteihez képest a helykínálat elöl-hátul tisztességes. A poggyásztér mérete viszont átlagos, de a többféleképpen is rögzíthető másodlagos padlólappal jól variálható és egyszerűen bővíthető. A kétfelé osztott csomagtérajtó a 200 kilós terhelhetőségű hátfallal jópofa megoldásnak tűnik, de a hétköznapok során inkább csak nehézkesebbé teszi a pakolást.
Kétség kívül a Nissan Qashqai számít a Peugeot 3008-as nagy ellenfelének: bár a japán crossover frissebb fejlesztésű, a francia versenyképes árakkal és szélesebb, akár dízel-hibridet is felvonultató motorpalettával egyenlít.
Sikermodell
2009-es bemutatkozása óta világszerte félmilliónál is többet értékesítettek a 3008-asból, ami 50 százalékkal felülmúlta a Peugeot eredeti elképzeléseit. A Hybrid4-es dízel-hibrid verziót 2012 elején dobták piacra, azóta az eladások tizedét teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.