BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közelebb szeretnének kerülni a menedzserek az ügyfelekhez

A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál sokkal intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük – derül ki az IBM-nek az ellátási lánc menedzsment és a technológia közös jövőjéről készített kutatásából. Az iparágvezetők 43 százaléka úgy gondolja, tisztában van ügyfeleinek elvárásaival és kellő tudással rendelkezik róluk. Ők csaknem a felével költenek többet igényeik feltérképezésére a lemaradóknál.

A legjobbak kollaborációs eszközöket, prediktív és más fejlett analitikákat alkalmaznak, és már odafigyelnek a közösségi hálózatokra is. Keresik, de egyelőre nem találják a kapcsolatot a marketinges kollégákkal, viszont egyre jobban magukénak érzik az e-kereskedelem és az ügyfélélmény-menedzsment feladatait.

Az online eladás az egyik terület, ahol a vállalati egységek és funkciók közötti átjárás a leggyakrabban létrejön. Az ellátási lánc menedzserek többsége szükségesnek tartja az e-kereskedelem fejlesztését, és úgy gondolja, hogy a jövőben egyre inkább a munkaköre részévé válik – a fogyasztói és ügyfélélmény tökéletesítésével illetve az üzletfejlesztéssel együtt. Az iparági átlag felett teljesítő cégek 24 százalékában az e-kereskedelem már most is kiemelt figyelmet kap az ellátási lánc vezetőtől.

Az IBM globális felmérésében a logisztikai és ellátási lánc folyamatokért felelős felső vezetőket kérdezte, hogyan alakítja át munkájukat a technológia, és miként látják saját változó szerepüket a szervezeten belül. A felmérésben 32 ország több mint 200 menedzsere vett részt, 12 iparágból. A kutatás nemcsak arra volt kíváncsi, melyek a technológia és az ellátási lánc funkciók kapcsolódási pontjai, hanem arra is, hogyan segítik az új informatikai megoldások a menedzsereket abban, hogy munkájuk a vállalat üzleti folyamatainak részévé váljon, és a fogyasztók, ügyfelek valódi igényeire reflektáljon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.