A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) egyelőre nem vonta vissza az Orangeways működési engedélyét, de több esetben már bírsággal sújtotta a busztársaságot. „Az Orangeways márkanevet használó, jegyértékesítést, járatszervezést, és utaspanasz-kezelést végző ORW Hungária Kft.-vel szemben folytatunk piacfelügyeleti, és – utaspanaszok alapján – több utasjogi eljárást.
A piacfelügyeleti eljárás keretében végzett vizsgálat befejeződött, döntés a közeljövőben várható” – közölte a hatóság a Világgazdasággal. Hozzátették: az utasjogi eljárások keretében öt alkalommal állapították meg az ORW Hungária Kft. jogsértését. Egy alkalommal utasítottak el utaspanaszt, mert a kérelem elbírálása nem a hatóság, hanem a bíróság hatáskörébe tartozik. Az ORW Hungária Kft.-t egy alkalommal eljárási, öt alkalommal pedig utasjogi bírsággal sújtották (a határozatok még nem jogerősek).
A bírságok pontos összegét nem közölte lapunkkal a hatóság, de az eljárási bírság mértéke 100 ezer forinttól egymillió forintig terjed. Az utasjogi bírság pedig az autóbuszos személyszállító szolgáltató árbevételének 0,1 százaléka, de legfeljebb ötmillió forint, a jogsértést megelőző teljes üzleti évi árbevételi adatainak hiányában az alsó határ 100 ezer forint, a felső egymillió forint. Az ORW ebbe a kategóriába esik, mert tavalyról nincs elérhető beszámolójuk.
A Facebook közösségi oldalon már 2012-ben megalakult az Orangeways-károsultak csoportja.
„Ma kaptam a határozatot a hatóságtól, károm visszatérítésére szólítják fel a társaságot, és 400 ezer forint bírsággal is sújtják őket. A kártérítés nem sok, szerintem a bírság is kevés, főleg ahhoz képest, hogy 6 hónapon belül négy ilyen utasjogi sértést követtek el, de legalább történt valami, így négy hónap után” – szól a legutóbbi, keddi bejegyzés.
Az NKH július óta tíz Orangeways-utas panasz ügyében indított eljárást, ezek leginkább arról szóltak, hogy a társaság járatai nem indultak el a meghatározott időpontban, amit nem jeleztek előre, vagy csak az utolsó pillanatban küldtek sms-t az utasoknak. További panasz volt a mentesítő járat elmaradása, illetve, hogy egy későbbi, esetenként napok múlva induló járatot jelöltek meg mentesítőként. Korábban azt közölték lapunkkal, hogy ha az eljárásban megállapítják a szolgáltató folyamatos és súlyos szabálytalan magatartását, akkor végső soron a működési engedélyt is visszavonhatják. Kovács Miklós az Orangeways vezérigazgatója lapunknak korábban elmondta, hogy a társaság évente 300 ezer utast szállít, és bár mindig vannak panaszok, ezek aránya az utasszámhoz viszonyítva nem éri el a 0,5 százalékot sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.