Cégvilág

Javult egyes márkaszervizek forgalma

A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma a múlt évben - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) felméréséből, amelynek összefoglalóját eljuttatta a szakmai szervezet az MTI-nek is.

A felmérésben részt vevő 16 márkakereskedés, 30 autómárkát képviselt.

A szakszervizek ügyfeleinek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően azért fordulnak meg a szakműhelyekben, mert kötelező szervizre vagy garanciális javításra hozzák be azokat.

A felmérés ismét megerősítette azt a korábbi tényt, hogy Magyarországon az autókat - átlagosan - 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig viszik márkaszervizbe. Azoknál a márkáknál, amelyeknél a garanciális idő hosszabb, kitolódik ez a korhatár.

A válaszadók egyik fele úgy tapasztalta, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám még 25 százaléknál is alacsonyabb.

A haszonjárműveknél a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.

A garanciális idő után a kereskedők úgy akarják megtartani ügyfeleiket, hogy kedvező javítási és alkatrész ajánlatokkal keresik meg őket, illetve a szezonok elején kedvező áron vállalják a kocsik átvizsgálását, felkészítését.

A garancia lejártával az autósok jelentős hányada fordul a márkafüggetlen-, illetve az illegális javítókhoz. Ezek vonzereje, hogy a járműtulajdonos megspórolhatja a 27 százalékos áfát.

Egy korábbi, a német autóklub (ADAC) általi felmérés nemzetközi szinten is megerősítette, hogy az autósok akkor kérik a későbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elő, amit az illegális műhelyekben nem tudtak megjavítani, mert komoly szaktudásra, vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség.

márkakereskedő autó
Kapcsolódó cikkek