BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hatalmas üzlet válik a hightech szemüvegből

Robbanásszerű fejlődés várható a virtuális és kiterjesztett valóság szemüvegek, illetve az ezekhez az eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatások piacán a Digi Capital tanácsadó cég előrejelzése szerint. A társaság prognózisa alapján a jövő évi hatmilliárd dollárról 2020-ra 150 milliárd dollárosra bővülhet ez a szegmens, és bár a készülékek meghatározó szerepet játszanak ebben a növekedésben, a kiegészítő megoldások is komoly bevételi lehetőséget ígérnek az időben reagáló vállalkozások számára.

A szektort főként a kiterjesztett valóság szemüvegek és szolgáltatások uralják majd, ezek értéke elérheti a 120 milliárd dollárt öt év múlva, míg a fennmaradó rész jut a virtuális valóság megoldásokra. Ennek oka, hogy az előbbi készülékek lényegesen bővebb felhasználási lehetőséget kínálnak, hiszen amellett, hogy viselőjük számos információhoz juthat segítségükkel, nem veszíti el kapcsolatát a valódi világgal sem, mivel át lehet látni rajtuk. A kiterjesztett valóság eszközök egyik korai képviselője a Google Glass, ami ugyan egyelőre nem hozott igazi áttörést, és a társaság az eredeti tervekkel ellentétben nem kezdte meg kereskedelmi értékesítését, de tovább dolgoznak a fejlesztésén. De a technológiai ipar más meghatározó cégei is igyekeznek kihasználni a kínálkozó lehetőségeket.
A Facebook kétmilliárd dollárt fizetett az Oculus Riftért, ami virtuális valóság szemüvegeket készít, a Microsoft pedig egy kiterjesztett valóság szemüvegen, a Hololens-szen dolgozik. Ez utóbbiról egyelőre annyit tudni, hogy többek között képes lesz arra, hogy egy hatalmas játszószobává alakítsa a nappalit – természetesen csak virtuális módon -, ami mutatja azt is, hogy mi lesz az egyik fő hasznosítási területe ezeknek a készülékeknek. A játék mellett a kereskedelemben és tartalomfogyasztásban is komoly változást hoznak ezek az eszközök.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek