A szektort főként a kiterjesztett valóság szemüvegek és szolgáltatások uralják majd, ezek értéke elérheti a 120 milliárd dollárt öt év múlva, míg a fennmaradó rész jut a virtuális valóság megoldásokra. Ennek oka, hogy az előbbi készülékek lényegesen bővebb felhasználási lehetőséget kínálnak, hiszen amellett, hogy viselőjük számos információhoz juthat segítségükkel, nem veszíti el kapcsolatát a valódi világgal sem, mivel át lehet látni rajtuk. A kiterjesztett valóság eszközök egyik korai képviselője a Google Glass, ami ugyan egyelőre nem hozott igazi áttörést, és a társaság az eredeti tervekkel ellentétben nem kezdte meg kereskedelmi értékesítését, de tovább dolgoznak a fejlesztésén. De a technológiai ipar más meghatározó cégei is igyekeznek kihasználni a kínálkozó lehetőségeket.
A Facebook kétmilliárd dollárt fizetett az Oculus Riftért, ami virtuális valóság szemüvegeket készít, a Microsoft pedig egy kiterjesztett valóság szemüvegen, a Hololens-szen dolgozik. Ez utóbbiról egyelőre annyit tudni, hogy többek között képes lesz arra, hogy egy hatalmas játszószobává alakítsa a nappalit – természetesen csak virtuális módon -, ami mutatja azt is, hogy mi lesz az egyik fő hasznosítási területe ezeknek a készülékeknek. A játék mellett a kereskedelemben és tartalomfogyasztásban is komoly változást hoznak ezek az eszközök.