Hozzátette: a Libri az elmúlt két évtizedben Magyarország egyik vezető kulturális márkájává vált - tavaly több mint egymillió könyvet adtak el -, így időszerű lett a vállalat megjelenésének megújítása.
Sárközy Bence, a Libri Kiadó vezetője elmondta: egyfelől fontos, hogy az általuk kiadott könyvek egységes, a vásárlók által könnyen felismerhető védjegy alatt jelenjenek meg, másfelől szeretnék megőrizni a vállalat tulajdonába tartozó kiadók egyedi karakterét is, mindez pedig kifejezésre jutott az arculatváltásban is.
A változás ezért nem csupán a Libri, hanem a hozzá tartozó kiadók - a több mint hetven éves múltra visszatekintő Helikon, a gyermekkönyvekkel foglalkozó Kolibri, a zenei témákra koncentráló Trubadúr és a Park kiadó - arculatát is érintik, az új logókkal idén 500 új cím fog megjelenni - hangsúlyozta.
Az új megjelenés kialakítását a vezető európai és észak-amerikai bolthálózatok arculatának vizsgálata előzte meg - mondta el az eseményen Unger Zsolt, aki Sándor Gabriellával, a Libri marketing igazgatójával közösen feleltek a változásért.
A Libri új logója így a nemzetközi trendeknek megfelelően sötét hátteret kapott, míg a bézs színű, egyenlő szárú "L" betű egyszerre utal a vállalat nevére, és formáz nyitott könyvet, hangsúlyozva a folytonosságot a Libri korábbi emblémájával, múltjával.