A tőkekivonásról már döntött a két társaság közgyűlése.
A Magyar Suzuki közleményében hangsúlyozza, a lépés semmilyen módon nem befolyásolja a magyarországi termelést. A Magyar Suzuki Zrt. továbbra is erősen túltőkésített marad, a saját tőke bőven a mérlegfőösszeg 50 százaléka fölött lesz, ami ebben az ágazatban kiemelkedő likviditást jelent, az SMC pedig hatékonyan tudja felhasználni a magyar cégnél több mint 20 év alatt felhalmozódott holt tőkét.
    
A tőkecsökkentés arányosan érinti az eredménytartalékot, a tőketartalékot és a részvények értékét. A jegyzett tőke 302 871 048 euróról 212 828 304 euróra csökken úgy, hogy az eredménytartalék 218 276 866 euróról 153 383 744 euróra, a tőketartalék pedig 4 634 491 euróról 3 256 669 euróra mérséklődik. Mindezek eredményeként a társaság saját tőkéje 156 millió euróval csökken, miközben részvényeinek névértékét 37 euróról 26 euróra szállítják le.
    
Hozzáteszik, a tranzakció során szabad eszközök, azaz holt tőke átcsoportosításáról van szó, ezért a pénzügyi művelet semmilyen formában nem érinti a Magyar Suzuki Zrt. tevékenységét, így a társaság likviditását vagy forgótőke-ellátottságát sem. A társaság befektetett tőkéje a tranzakció után is csaknem tízszerese marad az eredeti tőkebefektetés értékének.
    
A Magyar Suzuki Zrt. az SX4 S-CROSS és a Vitara gyártásakor is több száz millió eurós beruházást valósított meg, a futó projektekhez szükséges fejlesztésekre pedig továbbra is elegendő tartalék áll rendelkezésre. Az esztergomi üzem továbbra is a cégcsoport egyik büszkesége, amely a cég történetében először gyárthat külföldön személygépkocsit a japán piacra - írja közleményében a cég.
    
Kifejtik továbbá: a társaság két műszakban termel, és három modellt állít elő. Ezek közül az új Vitarából - komoly világpiaci siker és növekvő kereslet esetén - a mainál lényegesen nagyobb gyártási darabszámra is szükség lehet, ám ezt a gyár saját kapacitással, akár pluszműszak beállításával képes kielégíteni.