A múlt évben 2013-hoz képest közel 40 százalékkal, 23,5 milliárd forintra nőtt az NNG Kft. bevétele. A társaság forgalmának valamivel több mint kétharmada származott a szoftverértékesítésből, a fennmaradó rész pedig egyéb és közvetített szolgáltatásokból. A navigációs megoldást fejlesztő vállalat nyeresége harmadával, 6,36 milliárd forintra bővült. A cég május 18-án tartotta taggyűlését, amelyen 10,4 milliárd forintos osztalékot állapítottak meg, fedezetét a tavalyi adózott eredmény, illetve az eredménytartalék adja.

Az Egyesült Államokban és Ázsiában is tovább terjeszkedik az NNG – mondta el lapunknak Balogh Péter, a társaság ügyvezető igazgatója. A cég a közelmúltban vásárolt meg egy amerikai vállalatot, amelynek szaktudását a jövőbeni fejlesztéseiknél használják majd, illetve április végén nyitotta meg detroiti irodáját. „Az idén kiemelt figyelmet fordítunk az ázsiai, főként a japán, koreai és kínai jelenlétünkre is. Kínában már évek óta van képviseletünk, de terveink szerint még ebben az évben létrehozzuk ottani leányvállalatunkat. Emellett Dél-Koreában is szeretnénk erősíteni a pozíciónkat, így dolgozunk ottani irodánk megalapításán is” – közölte Balogh Péter. Az NNG világszerte 11 irodát működtet, a magyarországi központ mellett Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában és Kínában egy-egy van, Japánban kettő, az Egyesült Államokban pedig három.

A tavalyi forgalomnövekedés nem néhány kiemelkedő eseménynek köszönhető, hanem a piacuk folyamatos fejlődésének. „Most már az autóiparból jön a bevételünk 90 százaléka és ez így lesz a következő években is, ahogyan most látjuk. Egyre nagyobb az igény a navigációs termékünk iránt, már most megkezdtük azoknak a megoldásoknak a kifejlesztését, amelyek várhatóan csak négy-öt év múlva lesznek majd szélesebb körben elérhetők. A következő két évben folyamatosan mutatjuk majd be az újdonságainkat” – tette hozzá a cégvezető.

A további fejlesztések egyik központja Szeged lesz. Az ottani létesítményt május elején vették birtokba, jelenleg 21-en dolgoznak ott; a tervek szerint az év végére töltik fel teljesen az irodát, akkor már 50-60 főnek adnak munkát. Balogh Péter közlése szerint az NNG-nél – itthon és a külföldi irodákban – összesen 717-en dolgoztak a múlt év végén, ez a szám mostanra 781-re nőtt. Az év végéig 850-900 fősre duzzadhat a vállalat munkatársainak száma.

Az NNG idén ünnepelte 10. születésnapját, ez alkalomból ingyen elérhetővé tették navigációs alkalmazásukat a hazai felhasználók számára Android és iOS operációs rendszerekre. „Minket is meglepett, hogy mekkora volt az érdeklődés, mindössze tíz nap alatt közel félmillióan töltötték le az applikációt. A felhasználóktól számos visszajelzést kaptunk, amiből rendkívül sok érdekes adatra tettünk szert” – fűzte hozzá az NNG ügyvezető igazgatója.

Nemzetközi elismerés

Tavaly ősszel az NNG az európai régió leggyorsabban növekvő cégei között megszerezte az első helyet az International Business Awardson (IBA). Az IBA a nemzetközi üzleti élet egyik legfontosabb versenyének számít, olyan vállalatok vehettek már át itt díjat, mint az Apple vagy a Procter&Gamble. A megmérettetés történetében az NNG az első magyar díjazott, a társaság 3500 nevező közül bizonyult a legjobbnak. A győzelmet a „Navigation for All” stratégiájának köszönhette a cég, amelynek lényege, hogy rugalmasan skálázható szoftverükre alapozva a prémium mellett az alacsonyabb kategóriájú járművekhez is kínálnak megfizethető navigációs megoldásokat.