A korábban jelzettnél lényegesen lassabb növekedést prognosztizál a Gartner a személyi számítógépek (PC), táblagépek és mobiltelefonok idei forgalmában. A piackutató legfrissebb előrejelzése alapján összesen 2,45 milliárd készüléket adhatnak el világszerte, ez mindössze 1,5 százalékos bővülést jelentene a múlt évhez képest. A társaság az előző prognózisában még 2,8 százalékos növekedést jelzett.
A visszaesést részben a PC-piac további gyengélkedése okozza, különösen Nyugat-Európában, Oroszországban és Japánban érezhető ez a tendencia. Csökken az eszközökre fordított összeg is, a cég számításai szerint globálisan 606 millió dollárt fordítanak ezekre a készülékekre a végfelhasználók, ami 5,7 százalékkal maradhat el a 2014-es értéktől. Személyi számítógépből ebben az évben várhatóan 300 milliót értékesítenek majd világszerte, ami 4,5 százalékkal marad el a 2014-es eredménytől. Ebben az esztendőben még nem várnak komoly hatást a Microsoft új operációs rendszerétől, a Windows 10 inkább csak jövőre éreztetheti hatását a PC-k forgalmában. A Gartner várakozásai szerint 2016-ban 311 millió személyi számítógépet tudnak majd értékesíteni globálisan, ez közel 4 százalékos bővülést jelent majd.
Hasonló tendencia figyelhető meg a táblagépek piacán, ahol az elemzés szerint az új vevők csökkenő száma, a készülékek hosszabb életciklusa, illetve a gyártók részéről tapasztalható visszafogott innovációs hajlandóság együtt okozzák a zuhanást. A tavalyihoz képest 5 százalék feletti esést prognosztizál felmérésében a Gartner ebben az évben, 214 millió tabletet adhatnak el 2015-ben. Érdekes módon ezen a területen is javulást hoz majd a jövő év, 2016-ban már 6,5 százalékos növekedéssel lehet számolni.
A mobiltelefonoknál ugyanakkor az idén is bővülés várható, és a következő években is folytatódhat ez a trend. Ám a fejlődés már minimális lesz, az idén például várhatóan 1,94 milliárd telefont adnak majd el világszerte, ez mindössze 3,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.