BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megvonnák az adatokat az Apple-től és a Google-tól

Korlátoznák az Apple és a Google hozzáférését az autós rendszereik által gyűjtött adatokhoz a nagy autógyártók. A Reuters beszámolója szerint a Ford, a General Motors és a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi egyaránt azt szeretné elérni, hogy a két technológiai vállalat ne tehesse rá a kezét a megítélésük szerint egyre értékesebbé váló és komoly bevételtermelő potenciállal rendelkező információkra.

Az Apple CarPlay és a Google által fejlesztett Android Auto-megoldások lényege, hogy lehetővé tegyék az okostelefonok integrálását a járművek fedélzeti rendszereibe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a csatlakoztatott mobilokon található alkalmazásokat az autókba épített kijelzőkön keresztül lehet irányítani, lényegesen kényelmesebbé, egyszerűbbé és biztonságosabbá téve ezzel azok használatát.

A két nagy technológiai cég számára persze nemcsak a felhasználói elégedettség növelése miatt fontosak ezek a rendszerek, de számos hasznos, a fogyasztók szokásaira vonatkozó adatot is gyűjthetnek általuk. Így például hova járnak gyakran, hol vásárolnak rendszeresen, milyen éttermeket, szórakozóhelyeket keresnek fel, hol vesznek üzemanyagot, de az is kiderül, hogy milyen stílusban és tempóban vezetnek. Ezek az információk a kereskedőknek, vendéglátósoknak vagy akár a biztosítótársaságoknak igen fontosak lehetnek, és hajlandóak lennének fizetni is értük. Ez, illetve az applikációkban elhelyezett reklámok összességében komoly bevételi forrást jelenthetnek az Apple és a Google számára, főleg ha tömegesen elterjednek rendszereik. Nem meglepő módon az autógyártók azt szeretnék elérni, hogy ezek az egyelőre inkább csak potenciális bevételek náluk jelenjenek meg.

„Az ellenőrzésünk alatt kell tartanunk ezeket az adatokat. Meg kell védenünk a képességünket, hogy értéket teremtsünk” – többek között ezeket nyilatkozta a témával kapcsolatban a Reutersnek Don Butler, a Ford Connected Vehicle and Services (hálózatba kapcsolt járművek és szolgáltatások) részlegének vezetője. A tét pedig nem kicsi, a hírügynökség összeállítása szerint az év elején a General Motors azt közölte, hogy az autóiba beépített nagy sebességű adatkapcsolat három év alatt 350 millió dollárnyi bevételt hozhat a cégnek. A hálózatba kapcsolt autókból nyert információkra épülő szolgáltatások, illetve azok értékesítése az Alix Partners tanácsadó cég elemzése szerint 2018-ra akár 40 milliárd dolláros üzletággá is fejlődhet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.