FELMÉRÉS A magyarok jelentős része ott nyaral, ahová olcsón talál repülőjegyet, és igyekszik a kézipoggyászba is beleférni – derült ki az easyJet online felméréséből. A több mint 3200 fő részvételével végzett hazai online kutatás szerint a magyarok is rákaptak a repülés ízére: a válaszadók 54 százaléka évente legalább egy-két alkalommal utazik a felhők felett. Az emberek 29 százaléka általában pár napra, 54 százaléka pedig egy hétre csomagol, a tíz napnál hosszabb utazásokra viszont már kevesen vállalkoznak. Az úti cél kiválasztásánál leginkább a kíváncsiság motivál: a válaszadók több mint fele olyan helyre utazik, ahol még nem járt azelőtt. A magyarok egyharmada a kedvező árú repülőjegyekre vadászik, tehát a fapados légitársaságok aktuális áraihoz és kínálatához igazítja az utazási terveit.
Akik a kézipoggyászt választják, 43 százalékban azzal indokolják, hogy kisebb csomaggal könnyebb közlekedni az utazás alatt, míg a pluszdíjak a válaszadók harmadát tartják vissza a csomagfeladástól. A feladott poggyász híveinek 40 százaléka eleve sok csomaggal utazik, 27 százalékuk pedig szívesen vásárol külföldön, ezért szüksége van a helyre. Utazásaik alatt legtöbben emléktárgyakat és ajándékokat vásárolnak a családtagoknak és a barátoknak, de népszerűek még a különleges élelmiszerek és italok is. Ami nélkül soha nem indulna útnak, az a válaszadók 38 százalékának a laptop és a telefon, 25 százalékának pedig a kozmetikumok.
A magyarok árérzékenységét az easyJet szerint jól mutatja a fapados légitársaságok előretörése és az is, hogy még mindig relatíve kevesen vesznek igénybe extra szolgáltatásokat az alapdíjon felül. Az utazóknak mindössze 10 százaléka hajlandó kicsivel többet áldozni a kényelemért: közülük 40 százalék az ablak melletti helyek megszerzéséért, 28 százalék pedig az elsőbbségi beszállásért fizet pluszpénzt. Ezeken felül népszerű szolgáltatás az extra méretű lábhely is, inkább a férfiak körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.