Szeneczey Balázs szólt arról, hogy a Skoda-Solaris-szal 2014 végén írták alá a szerződést. A Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak.
   
Ebből most 36 járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben. A többi trolibusz akkor érkezhet, ha a szükséges forrás rendelkezésre áll majd - mondta a főpolgármester-helyettes. Közlése szerint az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
   
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy az új trolik "önjárók" is, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Közlése szerint a típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól.
   
A próbajárat alapvetően a 74-es trolivonalon közlekedik majd - mondta Dabóczi Kálmán. A tesztüzem során kétezer kilométert kell az új járműveknek megtenniük, ötszáz kilométert hibamentesen kell tudniuk teljesíteniük - fűzte hozzá.
   
Dabóczi Kálmán szólt arról is, hogy szerinte indokolt lenne változtatni a trolik vonalszámozásán. Mint kifejtette, 1933-ban volt már troliközlekedés Budapesten, majd a második világháború után 1949-ben indították újra. A trolik számozása a 70-es számozástól kezdődik Sztálin akkori, 70 éves születésnapjához igazodva - jegyezte meg.
   
A BKK vezérigazgatója ennek kapcsán azt mondta, felmerül a kérdés, meddig kell még ezzel a vonalszámozással "emlékművet állítani" ilyen történelmi szereplő előtt. Szavai szerint, ha egy személyben rajta múlna a döntés, akkor "ezt a fajta megemlékezést egy új vonalszámozással lezárná". Az ügyben egyeztetnek majd a fővárossal - jegyezte meg Dabóczi Kálmán.