Cégvilág

Ünnepelhet a Duna House, másfélszeres nyereséggel zártak 2014-ben

Csaknem 50 százalékkal, 735 millió forintra nőtt a Duna House- csoport adózott eredménye 2014-ben az előző évhez képest.

Az értékesítésből származó nettó árbevétel szintén emelkedett, egy év alatt 40 százalékkal 2,28 milliárdra nőtt. A közlemény szerint a bővülés elsősorban a csoport fő tevékenységét adó ingatlanértékesítésből származik. Megjegyzik, hogy mivel a válság idején a továbbképzésre fókuszált a csoport, nem kellett irodát bezárni és 2010-től már több ingatlant értékesítettek, mint a válság előtt. 
   
A cég szándéka, hogy regionális szereplő legyen hosszú távon az ingatlanközvetítés és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások piacán, így a terveiben szerepel egy már működő külföldi hálózat felvásárlása. A környező országok piacaira történő belépéshez azonban új források bevonására is szükség van - írta a vállalat.
   
A csoport legismertebb tevékenysége az ingatlanközvetítés, amelyet két franchise hálózat, a Duna House és a Smart Ingatlan végez. A cégcsoport emellett a lakóingatlan tranzakciókhoz kapcsolódó jelzáloghitel-közvetítési piac szereplője, valamint az ingatlan-adásvételhez és -bérléshez kapcsolódó további szolgáltatásokat - biztosításközvetítés, ingatlan értékbecslés és energetikai tanúsítványok készítése - végez.
   
A csoport már 2011 óta működtet inkubátor jelleggel irodát Csehországban, amelynek célja a nemzetközi működés lehetőségeinek és szabályainak felmérése. A vállalat tapasztalatai szerint a Magyarországon működő rendszert nem lehet teljes egészében átemelni eltérő adottságú ingatlanpiacokra - olvasható a közleményben.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek