Emblematikus, hogy a jubileumi, tizedik Coop Rally az Aquarius-Buszesz csoport albertirsai telephelyén indul: az 1991-ben alapított cég kis családi vállalkozásból lett európai léptékű céggé, és arra is képes volt, hogy visszavásárolja a külföldi tulajdonba került, nagy hagyományú magyar Buszeszt – mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a rali rajtja előtt. Az idén is közel nyolcvan résztvevővel zajló, kétnapos program első helyszínének házigazdájával szoros kapcsolata van a Coopnak: tavaly csaknem 2,5 milliárd forint értékben forgalmazták az Aquarius-Buszesz 44 termékét.
Plutzer Tamás, az Aquarius-Buszesz csoport ügyvezető tulajdonosa elmondta: a cég albertirsai telephelyén Magyarország és Közép-Európa egyik legmodernebb palackozó gépsora működik. A társaság 2000 óta foglalkozik ásványvíz-palackozással, mára már 120 ezer palackos kapacitással működik az üzem, ahol tavaly 550 millió liter italt palackoztak. A cég közlése szerint mind az ásványvizek, mind az ízesített ásványvizek területén piacvezető Magyarországon, ahogy az energiaitalok terén – ahol idén először 100 millió dobozt állítanak elő – is az első helyet foglalják el. Az üdítőitalok terén 20 százalékos piaci részesedésükkel a másodikok. A 320 embert foglalkoztató társaság 35 országban értékesíti a termékeit, amelyekből tavaly 20 milliárd forintos árbevételt ért el. Kétszáz különböző termékükhöz 70 százalékban magyar beszállítók alapanyagait használják fel.
Az Aquarius-Buszesz csoport nettó árbevétele az első fél évben 11,616 milliárd forintot tett ki, 24 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – mondta az MTI-nek Dunai András elnök-vezérigazgató. A 2014-es árbevétel meghaladta a 20 milliárd forintot, ez több mint egymilliárdos növekedés az előző évhez képest. Az adózott eredmény 2014-ben 639 millió, az azt megelőző évben pedig 538 millió forintot tett ki.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. elnöke az albertirsai rajt előtt arról beszélt: amikor 2006-ban először elindították az első Coop Rallyt, összefogva az élelmiszergyártókkal és -feldolgozókkal, sokan kételkedtek a kezdeményezésben, az elmúlt évek azonban igazolták, hogy ha összefognak a hazai gyártók és a kiskereskedelem, az mindenkinek jó. Ha a vevők figyelmét ráirányítják a magyar termékekre, az magasabb adóbevételt generál, több embernek ad munkalehetőséget, így erősítve a vásárlóerőt is. A cégvezető közölte, a Coop is nyolcvan százalékban magyar termékeket forgalmaz üzleteiben.
Legalább 10 százalékos árbevétel-növekedésre számít a kecskeméti Fornetti cég az idén – mondta Sebastian Gooding ügyvezető igazgató a Coop Rally második állomásán. A múlt évben a cég mintegy 22 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 12 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A cég mintegy 600 millió forintos fejlesztést hajt végre a következő hónapokban, s ezzel mintegy száz új munkahely jön létre. A cégnél naponta 180 tonna pékárut állítanak elő, és ezt a mennyiséget a következő hónapokban 20 százalékkal kívánják növelni.
Az ezer partnerből álló franchise-hálózatot működtető Fornettit augusztusban az alapító magyar tulajdonostól megvásárolta a svájci–ír gyökerű, svájci bejegyzésű Aryzta AG, amely a Fornetti termékeit nemcsak Kelet-Európában szeretné forgalmazni nagyobb mértékben, hanem a nyugat-európai országokban is. A Fornetti Kft. Magyarországon 800 alkalmazottat foglalkoztat. Az 1997-ben alapított cég az indulás évében 658 tonna pékárut értékesített, tavaly viszont már 31,7 ezer tonnát gyártott és adott el.
A Világgazdaság október 20-án tartja kereskedelmi konferenciáját A nagy átrendeződés éve? címmel. Részletek a vg.hu/konferencia oldalon
Ostoros a végállomás
A tizedik Coop Rally ma a hajdúdorogi Nagyhegyes Hús Kft.-nél, a Nestlé Hungária Kft. szerencsi gyárában, a Borsodi Sörgyárnál, Bőcsön, az Unió Coop Zrt. harsányi boltjában folytatódik, a cél az Ostoros-Novaj Bor Zrt. ostorosi telephelye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.