BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élre szánják az Opelt

Minden fontos piacának minden szegmensében vezető szerepre törekszik az Opel márkával a General Motors (GM) – jelentette ki a Bild am Sonntag német lapnak adott interjúban Mary Barra, a GM vezérigazgatója. „Ez a célunk, és ez nem történhet meg elég gyorsan” – válaszolta arra az újságírói kérdésre, hogy mennyi időbe telhet, míg az Opel felzárkózik a Németországban piacvezető Volkswagenhez. A jelenleg még veszteséges Opelnél a GM elsősorban az új Astra modelljéhez fűz nagy reményeket, amelyeket a héten kezdődő Frankfurti Autószalonon mutatnak be. A Google és az Apple autóipari belépéséről szólva Mary Barra rámutatott, hogy ez is csak azt bizonyítja, milyen „lélegzetelállítóan gyors technológiai fejlődés” zajlik az ágazatban. Elmondta, hogy több területen is folytatnak együttműködést a Google és az Apple céggel. Megjegyezte azonban, hogy mint konkurensektől nem igazán kell tőlük tartani. „A telefon és az autó azért nem ugyanaz a kategória. Sokak számára az autó egy kinyilatkoztatás. Az autó dizájnjának és funkcióinak egy adott életmódhoz kell igazodnia. Nem gondolnám, hogy valaha is lesz olyan, hogy univerzális autó” – fogalmazott.

Az Opel az idén nagy lépést tett a nyereséges felé. Az oroszországi érdekeltség felszámolása ellenére is az év első felében jóval kisebb veszteséget szenvedett el, mint tavaly. A második negyedévben az üzletieredmény-szintű hiány 45 millió dollárra csökkent. Az Opel a 2016-os évre nyereséget tűzött ki célul.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.