Cégvilág

Jubilál a Coop Rally

A tizedik alkalommal induló Coop Rally célja változatlan az előző évekhez képest: felhívni a figyelmet a minőségi magyar élelmiszerekre. A rendezvényt beharangozó sajtótájékoztatón Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, a holnap kezdődő esemény fővédnöke azt mondta: a magyar élelmiszeripar erősítése közös célja az üzletláncnak és a kormánynak.

Tizedik alkalommal indul útjára ma a Coop Rally. A minőségi magyar élelmiszergyártást népszerűsítő program célja a kezdetek óta nem változott – mondta el a ralit beharangozó sajtótájékoztatón a Földművelésügyi Minisztériumban Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Úgy látja azonban, hogy amíg az első öt-hat évben még fel kellett hívni a fogyasztók figyelmét a hazai termékek fogyasztásának fontosságára, ma már az elsőrendű cél az, hogy az elért eredményt tartani tudják.

A Coop és a kormány céljai sok tekintetben közösek – mondta a rali fővédnökségét ötödik éve vállaló Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. A tárcavezető kiemelte: a Coop a vidék életében meghatározó szerepet játszik, ráadásul magyar tulajdonban van, a hazai tulajdonosi arány erősítése pedig a kormánynak is célja.

A magyar élelmiszeripar erősítése szintén közös célja a cégnek és a kormánynak. A korábban komoly válságot átélt ágazat az elmúlt években már növekedési pályára állt: 2014-ben 2748 milliárd forint volt a termelés, ami 4,8 százalékos bővülés az előző évhez képest. 2010 és 2014 között pedig 12 százalékos bővülést tudott felmutatni a szektor. A növekedési pálya fenntartását is szolgálja az élelmiszeripari stratégia, amelyet május végén fogadott el a kormány. Ennek középpontjában a biztonságos, egészséges élelmiszerek előállítása áll, de olyan társadalompolitikai szempontokat is fontosnak tartottak az elkészítésekor, mint a munkahelyek megőrzése és új munkahelyek teremtése az ágazatban, illetve a környezet védelme.

A Coop fejlődési irányairól beszélt a sajtótájékoztatón Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Az ország 1650 településén jelen levő, 32 ezer embernek munkát társaság tavalyi eredményeit összesítve elmondta: a hazai kiskereskedelemben tapasztalható versenyben is megőrizte harmadik helyét a lánc, amely 12,5 százalékról 12,6 százalékra tudta növelni részesedését. A csoport, részben a dohány-kiskereskedelemben való aktív részvételének köszönhetően, 2014-ben növelni tudta árbevételét, az egy évvel korábbi 550 milliárd forintról 560 milliárdra. A közel háromezer boltot ellátó üzletlánc árbevétele enyhén csökkent.

A versenyképesség erősítésének érdekében az idén 20 éves Coop folytatja az elmúlt évtizedben elkezdett fejlesztéseit – tette hozzá. Ezek között az 1416 bolt és 223 dohányboltot összekötő informatikai rendszer megújítását, a mára már közel ezer árucikkből álló, saját márkás portfólió erősítését, a csaknem egymillió felhasználójú törzsvásárlói program szolgáltatásainak kiterjesztését, illetve az egységes arculat kialakítását említette.
A Világgazdaság október 20-án tartja kereskedelmi konferenciáját A nagy átrendeződés éve? címmel. Részletek a Vg.hu/konferencia oldalon

Nyolc helyszín

A jubileumi Coop Rally Kelet-Magyarország nyolc helyszínére látogat el közel nyolcvan részt vevő csapattal, amelyek éves szinten 2000 milliárd forint forgalmat bonyolítanak le. Az első helyszín az Aquarius-Buszesz-csoport albertirsai telepe, innen a Fornetti Kft. kecskeméti gyárába látogat a mezőny. A következő állomás a Tisza-Coop Zrt. szolnoki telepe, amely a csoport egyik legnagyobb logisztikai központja. A második napon Hajdúdorogra, a Nagyhegyes Hús Kft.-hez, a Nestlé Hungária Kft. szerencsi gyárába, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemébe és az Unió Coop Zrt. Harsányban, zöldmezős beruházás keretében épített üzletébe látogatnak el a résztvevők, a cél pedig az Ostoros-Novaj Bor Zrt. ostorosi központjában lesz.


Coop rally
Kapcsolódó cikkek