Az előzetes várakozásokat túlszárnyaló profitról számolt be az augusztusban zárult első üzleti negyedévére vonatkozóan a Nike, a társaság részvényeinek árfolyama a hírek hatására a múlt hétvégén rövid idő alatt közel 8 százalékkal emelkedett. A világ legnagyobb sportruházatgyártója 8,41 milliárd dolláros bevételt ért el a június–augusztusi időszakban, ami 5,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A vállalat nyeresége ugyanakkor 23 százalékkal ugrott meg, elérve az 1,18 milliárd dollárt, ami majdnem 13 százalékkal volt több, mint amennyit az elemzők előzetesen vártak. A Nike kiemelkedő eredményeiben meghatározó szerepet játszott a kínai piac, ugyanis a távol-keleti ország gazdaságában tapasztalható negatív tendenciák ellenére ott 30 százalékkal bővült az értékesítésük.
A társaság sikerének hátterében részben az áll, hogy az elmúlt időszakban új modelleket vezettek be többek között a kosárlabda- és futócipőknél, aminek köszönhetően a márka rajongóit sikerült a drágább termékek vásárlására ösztönözni. Ez egyébként megmutatkozott a cég üzemi szintű eredményében is, amely éves összevetésben 51 százalékkal nőtt az első üzleti negyedévben. Egy másik fontos forgalomnövelő tényező, hogy a Nike-nak sikerült elérnie a fiatalabb fogyasztókat is, a közösségi média és a mobilalkalmazások intenzív használatával.
A kedvező június–augusztusi adatok mellett a következő hónapokra vonatkozó rendelések is tovább javíthatták a befektetői hangulatot. Az amerikai társaság közlése szerint a szeptember–januári időszakra vonatkozó előrendelések értéke 17 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Kínában még jobb a helyzet, ott 27 százalékos növekedésről számoltak be a rendelésekben. Az elemzők előzetesen a távol-keleti országban 15,8 százalékos, míg világszinten 10,3 százalékos fejlődést vártak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.