Cégvilág

Még több országban jelenhet meg a Kereskedőház

Több olyan ország van, ahol jelen pillanatban igyekszünk a megfelelő partnereket, lehetőségeket megtalálni – válaszolta Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak arra a kérdésre, hogy tervezik-e új kereskedőház nyitását.

„Ezekben az országokban első lépésként nem kereskedőházat nyitunk, hanem elkezdünk projektalapon együttműködni, ilyen például Argentína és Kolumbia” – emelte ki. Idén még Kambodzsában, Szerbiában, Japánban és Peruban is tervezik megkezdeni tevékenységüket, tehát elsősorban a Déli Nyitás stratégiája mentén, illetve a Kárpát-medencében fogják bővíteni külföldi partnerhálózatukat. A kereskedőház 2013-ban alakult meg azzal a céllal, hogy a magyar mikro-, kis- és középvállalatok számára lehetőséget teremtsen a külpiacokra való belépésre, és hozzásegítse őket exporttevékenységük növeléséhez. Külföldi képviseleteinek köszönhetően értékes külpiaci információkkal, valamint kiállítások és üzletember-találkozók szervezésével igyekeznek konkrét üzleti lehetőségeket felkutatni partnereik számára. Jelenleg 29 országban vannak jelen, ahol nincs kereskedőház, ott a helyi nagykövetség külgazdasági attaséival működnek szorosan együtt.

Jelenleg ágazatonként 20-40 olyan hazai kis- és középvállalkozás van, amelyek zászlóshajói lesznek a magyar exportnak, velük mindenképpen igyekszünk stratégiai együttműködést kialakítani – nyilatkozta Kun Gábor. A kereskedőház 12 szektort határoz meg. Kun Gábor úgy gondolja, a legversenyképesebb hazai „termék” jelenleg a tudás és a technológia. A műszaki szolgáltatások kínálata, valamint a hozzá kapcsolódó technológia és innováció, amely Magyarországon az elmúlt pár évben megszületett, világszinten versenyképes, így nem véletlen, hogy létrehoztuk a tudástranszfer-igazgatóságunkat, amely a magyar szürkeállomány által elért K+F+I eredményeket hivatott a külpiacra segíteni – fejtette ki.

Kiemelte: kínálatorientáltan igyekeznek partnereket találni a magyar cégek számára. Ennek érdekében a kinti kereskedőházaiknak, illetve a külgazdasági attaséknak minden héten konkrét üzleti ajánlatokat küldenek, ezekben újonnan csatlakozott partnereiket is bemutatják, hogy a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban bekerüljenek az adott ország üzleti vérkeringésébe. A vezérigazgató-helyettes közölte azt is: ősztől tovább bővítik a rendezvénystruktúrájukat is.

konferencia kereskedőház
Kapcsolódó cikkek