BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriástablettel támad az Apple

Hatalmas táblagép, különleges távirányító és érzékeny iPhone – többek között ezekkel indul harcba az Apple a karácsonyi vásárlási időszakban. Az új iPaddel főként az üzleti felhasználókat szeretnék meghódítani, a tévéspiacon pedig az alkalmazásokban bízik a társaság.

Igazán nagy meglepetést nem okozott az Apple idei nagy, szeptemberi termékbemutatója, azonban több érdekességgel is előrukkolt a cég, és a bejelentések jól érzékeltetik azt is, hogy milyen irányba mozdulhat el a technológiai ipar egy-egy szegmense. A maratoni hosszúságúra nyúlt – mintegy kétórás – rendezvény egyik érdekessége volt, hogy a társaság vezetője, Tim Cook és fontosabb menedzserei mellett számos kisebb, az eszközökre alkalmazásokat fejlesztő cég képviselője, sőt még a Microsoft egy munkatársa is megjelent a színpadon. Ez utóbbi szorosan kapcsolódik ahhoz a termékhez, amely talán a legizgalmasabb a most bemutatott készülékek közül, és valószínűleg a legtöbb kérdést veti fel.

Az Apple ugyanis bemutatott egy hatalmas, 12,9 colos kijelzővel ellátott táblagépet, az iPad Prót. A mérethez komoly teljesítmény is párosul, az új A9X processzort építették az eszközbe, amely 1,8-szer gyorsabb, mint elődje, az akkumulátora pedig akár 10 órát is bír feltöltés nélkül. Az új, nagy méretű iPaddel a jelek szerint főként az üzleti felhasználókat szeretnék megnyerni maguknak, erre utal többek között a teljes méretű, virtuális billentyűzet mellett az eszközhöz készült valódi klaviatúra is. A méret és a teljesítmény mellett azonban az ár is figyelemre méltó, a legolcsóbb változat is 799 dollárba kerül, a wifi és 4G képes legdrágább modell viszont már 1079 dollárba. A kiegészítőkkel együtt pedig akár 1347 dollárt (közel 380 ezer forintot) is fizethetnek a fogyasztók a termékért, igaz, novemberig kell várniuk, hogy megrendelhessék az eszközt az Apple.com-on.

A tavaly bemutatott iPhone 6 sikere valószínűleg még az Apple-t is meglepte, és egyértelműen azzal számolnak a cégnél, hogy az új okostelefonjaik még az elődök eredményeit is túlszárnyalják. Erre utal legalábbis, hogy a hírek szerint előzetesen 85-90 millió darabot rendeltek az új iPhone 6S-ből és 6S Plusból. A szerdán bemutatott készülékek igazi különlegességét a vezérlés adja, az Apple ugyanis számos módszert tett elérhetővé az egyes alkalmazások kezelésére. A 3D Touch technológia révén nemcsak az számít majd, hogy milyen erővel érint meg a fogyasztó egy-egy ikont, de az is, hogy mennyi ideig nyomja. Lehetőség lesz arra, hogy akár egy érintéssel elindítsunk egy funkciót egy adott alkalmazáson belül. Az már más kérdés, mennyire lesz idegesítő a felhasználók számára, amíg megszokják, milyen erővel bökjék meg a kijelzőt ahhoz, hogy tényleg az induljon el, amit szeretnének. Mind az iPhone 6S, mind a nagyobb 6S Plus a megszokott három változatban lesz kapható szeptember 25-től, de az előrendelés már 16-án indul. Összesen 130 országban, 400 mobilszolgáltatónál lesz kapható az új iPhone.

A vártnak megfelelően egy dobozből és egy szuper-távirányítóból állították össze az Apple TV új csapatát, amely a bemutató alapján képes lehet arra, hogy alapjaiban változtassa meg a tévézésről alkotott fogalmainkat. A távvezérlő rengeteg dologra használható, és azon túl, hogy jelentősen leegyszerűsíti az adatbevitelt, a játékoknál vezérlőként is bevethetjük. Ez már csak azért is fontos, mert a társaság alaposan elkényeztette a játékok rajongóit, az új Apple TV-ben már olyan játékok is elérhetők lesznek, amelyekkel eddig csak konzolokon lehetett szórakozni. Emellett rengeteg alkalmazás – természetesen a legnépszerűbb online videoszolgáltatások, mint a Netflix és Hulu –, egy új operációs rendszer, valamint a Siri digitális asszisztens növeli majd a felhasználói élményt. Az új Apple TV október végétől lesz elérhető.

Megújul a Watch

Az okosórával indította szerdai nagy eseményét az Apple, az eszközből ugyanis új verziók érkeztek 24 országba. Az Apple Watch operációs rendszerét is frissítik, a Watch OS2 szeptember 16-tól lesz elérhető. A fejlesztéseknek köszönhetően lesz iTranslate és Facebook Messenger is az okosórán, emellett még több lehetőséget kínálnak a fejlesztőknek arra, hogy új alkalmazásokat készítsenek az eszközhöz. Az Apple Watch forgalmazását idén áprilisban kezdte meg a társaság, azonban egyelőre nem közölt adatokat arról, hogy mennyit értékesítettek a készülékből. Az IDC becslése szerint 3,6 milliót adtak el az okosórából a második negyedévben.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.