A légi közlekedés és a reptér környékének fejlesztését indokolja, hogy a gazdasági válság után a vasúti forgalom visszaállt a 2006–2007 előtti szintre, a légi közlekedés pedig négyszeres-hatszoros emelkedést mutat. A bécsi példából tanulva, Budapesten is egy olyan szárnyvonal kialakítása lehet életképes, amely visszacsatlakozik a fővonalba – mondta a „ferihegyi vasút” kapcsán Vitézy Dávid közlekedési szakértő.
A vasúti kapcsolat mellett a közúti infrastruktúra fejlesztése is szerepel a tervek között, sőt a reptéri gyorsforgalmi út rekonstrukciója 2018-ra be is fejeződhet. A beruházás költsége 9-9,5 milliárd forint körül alakulhat – mondta Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese.
A főváros, Pest megye, a XVIII. kerület, Vecsés, a Budapest Airport Zrt. és a HungaroControl Zrt. még júniusban szándéknyilatkozatot írt alá a Budapest Repülőtéri Régió Klaszter megalakulásáról annak érdekében, hogy felgyorsítsák a repülőtér és térségének terület- és gazdaságfejlesztését.
Olyan térségről van szó, amely jelentős potenciállal rendelkezik, és ezt ki kell használni – mondta Szabó István, a Pest Megyei Közgyűlés elnöke. – Az érintett kerületeknek össze kell fésülniük a különféle fejlesztési elképzeléseket – emelte ki Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere –, és el kell érniük, hogy ezek az arra legalkalmasabb helyszínen valósuljanak meg.