BUX 42,075.74
+2.01%
BUMIX 3,957.06
+0.85%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,735
+2.19%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.61%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,650
+0.92%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
+0.49%
+2.52%
+0.46%
OPUS 190.2
-1.76%
-3.81%
+2.00%
0.00%
+2.65%
OTT1 149.2
0.00%
+1.00%
MOL 2,856
+2.00%
DELTA 39.65
-0.88%
ALTEO 2,400
+2.13%
+0.93%
+1.94%
EHEP 1,655
+3.44%
0.00%
+0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.90%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
-2.33%
+2.27%
-4.76%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,236
+1.48%
0.00%
-1.92%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Létszámbővülést hoz a megbízás Dunakeszin

A Dunakeszi Járműjavító 700 egyiptomi tehervagon gyártásáról tárgyal, megkapja a 3-as metró felújításának negyedét, egy fejlesztés után pedig a budapesti CAF villamosok végösszeszerelését is.

Mintegy 600 dolgozót vehet fel a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJ), ha elnyeri azt az egyiptomi megbízást, amelynek utolsó részleteiről november 1-jén tárgyalnak Kairóban.

A cégnek mostanra két riválisa maradt – a német Siemens és az orosz Transzmasholding – a 700 tehervagon és 50 mozdony szállítására az egyiptomi állami vasúttársaság által kiírt pályázaton. „A munkára a forgóvázakat gyártó Ganz Motor Kft.-vel pályáztunk, partnerünkre jut a várható bevétel harmada” – magyarázta lapunknak Szepessy Tamás ügyvezető igazgató. Mivel az egyiptomi vagongyártás 50 százalékos belföldi teljesítést feltételező Eximbank-hitelből történne, és az 50 mozdonyt egy spanyol alvállalkozó készítené el, a vagonoknak már teljesen hazai gyártmánynak kell lenniük.

A DJ várhatóan még decemberben aláírja a 3-as metró felújításával megbízott oroszországi Metrovagonmasszal azt a szerződést, amelynek alapján megkapja a munka 25 százalékát. Rá jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése. Az orosz megbízó már járt Dunakeszin, a telephelyet megfelelőnek tartotta. A két cég közötti műszaki tárgyalások november végén lezárulhatnak.

A CAF villamosok magyarországi végösszeszereléséről és üzembe helyezéséről készült megállapodás már aláírásra kész. Aláírás azonban csak akkor lesz, ha rendelkezésre áll az a mintegy egymilliárd forint hitel is, amelyből Dunakeszin elvégezhetők a teljesítéshez szükséges műszaki fejlesztések. Tíz Budapestnek szánt villamosról van szó – és opcióként még 40-ről –, vagyis a megbízás viszonylag kicsi, de általa a társaság gyakorlatot és referenciát szerez a területen.

A DJ számít a nagy befogadóképességű villamos motorvonatok összeszerelésében való részvételre is. E járművekre a MÁV-Start korábbi közlése alapján a jövő év elején írná ki a tendert, és a DJ a svájci Stadlerrel indulna konzorciumban, vagy annak alvállalkozójaként indulna az erről két hete aláírt megállapodás alapján.

A fenti nagy megbízások teljesítése 2016 végén kezdődne, tehát azok kedvező hatása is csak akkortól remélhető. A telephely folyamatos munkával való ellátását három másik szerződés szolgálná. Az első már megszületett: a DJ az év elején új szerződést kötött a MÁV-val vasúti kocsik idei fővizsgáztatására, ma pedig megkötik a 2016-os megállapodást is.

A társaság készül a Rail Cargo Hungáriának (RCH) nyújtandó tehervagonszervizre és fővizsgára is. A tesztmunka jól sikerült, ezért a járműjavító jövőre pályázna az RCH-nál kínálkozó munka egy részére. Végül ismét remél megbízást a DJ korábbi többségi tulajdonosától, a Bombardier Transportationtől is. Ez egyúttal exportja újraindulását is jelentené.
A DJ gyors fejlődését feltételező középtávú stratégia alapján az igazgató az idén közel hatmilliárd forint árbevételt és a 376 fős dolgozói állomány megtartását várja, az egyiptomi megbízás elnyerése esetén pedig az említett bővülést és nagyságrenddel nagyobb forgalmat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek