Az elektronikus jegyrendszer bevezetése jelentős fejlesztést igényel, de emiatt semmiképpen sem emelkednek az utazás költségei, díjai – közölte a BKK. Ennek az az oka, hogy a rendszer bevezetése – a nyugat-európai tapasztalatok alapján – többletbevételt hoz a fővárosnak. Növeli a fizetési hajlandóságot, az utasok kényelmi szempontok alapján egyszerűbben és pontosabban tudják igénybe venni a BKK szolgáltatásait. A fizetési módok és lehetőségek kiterjesztése mellett a főváros elsősorban az elektronikus jegyrendszer bevezetésétől várja a fizetési fegyelem javulását, valamint ennek folyományaként a fővárosi közösségi közlekedés viteldíjbevételeinek növekedését. Az EBRD-hitel visszafizetésének forrása ezen többletbevétel lesz, ezért nem indokolt, hogy a hitelt továbbhárítsák az utasokra – emelte ki a közlekedésszervező vállalkozás.
Új ügyfélcentrumok is lesznek
Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 54,5 millió euró értékben finanszírozza a 2013. szeptemberben aláírt kölcsönszerződés értelmében. A fővárosi önkormányzat a 2013 áprilisában megkötött fejlesztési megállapodásból 5,3 milliárd forintot bocsátott a BKK rendelkezésére. A BKK-nak további mintegy 800 millió forintra lenne szüksége az elektronikus jegyrendszer kiszolgálásra alkalmas új ügyfélcentrumok kialakításhoz. A jövő év végére ugyanis megszűnnek a zártablakos pénztárak, így városrészek maradhatnak élőerős ügyfélkiszolgálás nélkül. A szerdai közgyűlésre készült előterjesztés szerint javasolják a 813 millió forintos támogatást.