BUX 41,557.65
-3.12%
BUMIX 3,911.23
-1.74%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,265
-4.73%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-0.84%
-0.40%
ZWACK 17,300
-0.86%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,160
-0.43%
0.00%
-0.73%
+0.62%
-0.46%
-2.68%
+19.44%
-1.85%
0.00%
-0.48%
OTT1 149.2
0.00%
-3.94%
MOL 2,752
-4.11%
+0.25%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
-2.72%
EHEP 1,600
+9.22%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.03%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.84%
-2.22%
0.00%
-0.93%
NUTEX 12.25
-1.21%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+2.71%
NAP 1,180
-3.91%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Üzleti sikert is hoz a labdarúgó-Eb

Az utazási és a reklámpiacra is kedvező hatással lehet a jövő évi labdarúgó-Eb, és a sörgyártók, a szórakozóhelyek üzemeltetői is örülhetnek a magyar csapat részvételének.

Gyorsan reagáltak a légitársaságok: pár órával az után, hogy a magyar válogatott kivívta a jövő júniusi labdarúgó-Eb részvételi jogát, már néhány ezer forinttal többe kerül egy repülőjegy Budapestről Párizsba a Ryanair járatára, mint ha egy hónappal korábbra időzítenénk az utazást. Hétfőn lehetett május 11-re foglalni kézipoggyásszal kevesebb mint 15 ezer forintért, a pluszszolgáltatások igénybevételénél 30 ezer forintot kell fizetni az odaútért. Június 10-re pedig már több mint 17 ezer forintba kerül egy normál jegy, a Business plus tarifa pedig több mint 33 ezer forint volt hétfőn.

A Wizz Airnél fordított a helyzet: tegnap még csaknem 18 ezer forintért lehetett egy normál jegyet foglalni a Debrecenből Párizsba tartó járatra, május közepére (a pluszszolgáltatások esetén itt is jóval 30 ezer forint fölött volt az ár). Június 8-ra vagy 12-re, vagyis az Eb nyitónapjához közeli időpontokra még kevesebb mint 15 ezer forintért is megúszható egy odaút, de a pluszszolgáltatásokkal együtt itt is 34 ezer forintba kerül egy jegy. A diszkont-légitársaságok árképzései alapján elképzelhető, hogy a játékokhoz közelítve emelkednek az árak.

A nagy sportesemények minden évben kedvező hatással vannak a reklámköltésekre. Tavaly elsősorban a futball-világbajnokság hozott markáns ugrást a hirdetési piacon. A 2014-es teljes reklámtorta a 2013-as 175,5 milliárd forintról 189 milliárd forintra emelkedett, ami 7,77 százalékos gyarapodást jelent. A 2016-os sportesemények, köztük az olimpia és a foci-Eb szintén befolyásolhatják majd a jövő évi számokat – mondta a Világgazdaságnak Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke, aki ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy tavaly olyan szabályozási és piaci változások indultak meg, amelyeknek a hatásai 2015-ben és az azt követő években lesznek igazán látványosak. A mérkőzéseket közvetítő MTVA pedig azt közölte a közelmúltban lapunkkal, hogy a jövő évi labdarúgó-Eb közvetítésének tervezése most folyik, adatok még nem állnak rendelkezésükre.

A jövő évi Eb jó lehetőség a hazai sörkultúra és egyben az ország népszerűsítésére – közölte lapunkkal Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Szerinte az, hogy az Eb ideje alatt mennyi sör fogy majd itthon, nagyban függ az időjárástól is. A 2012-ben rendező lengyelek tapasztalatai alapján, jó idő esetén a rendező ország sörpiacán a növekedés két számjegyű is lehet. Ennél kisebb hatásra lehet számítani a hazai sörpiacon.

Az utazási irodák forgalmán egyelőre nem látszik a magyar siker hatása. Ha tudnánk is, mikor, hol játszik majd a magyar csapat, akkor is csak később indulnának el a foglalások. „A magyarok általában nem tervezik egy évre előre az utazásokat, a nyári Eb-re így valószínűleg majd inkább tavasszal igyekeznek többen foglalni” – hangsúlyozta kérdésünkre Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének alelnöke.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek