BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzleti sikert is hoz a labdarúgó-Eb

Az utazási és a reklámpiacra is kedvező hatással lehet a jövő évi labdarúgó-Eb, és a sörgyártók, a szórakozóhelyek üzemeltetői is örülhetnek a magyar csapat részvételének.

Gyorsan reagáltak a légitársaságok: pár órával az után, hogy a magyar válogatott kivívta a jövő júniusi labdarúgó-Eb részvételi jogát, már néhány ezer forinttal többe kerül egy repülőjegy Budapestről Párizsba a Ryanair járatára, mint ha egy hónappal korábbra időzítenénk az utazást. Hétfőn lehetett május 11-re foglalni kézipoggyásszal kevesebb mint 15 ezer forintért, a pluszszolgáltatások igénybevételénél 30 ezer forintot kell fizetni az odaútért. Június 10-re pedig már több mint 17 ezer forintba kerül egy normál jegy, a Business plus tarifa pedig több mint 33 ezer forint volt hétfőn.

A Wizz Airnél fordított a helyzet: tegnap még csaknem 18 ezer forintért lehetett egy normál jegyet foglalni a Debrecenből Párizsba tartó járatra, május közepére (a pluszszolgáltatások esetén itt is jóval 30 ezer forint fölött volt az ár). Június 8-ra vagy 12-re, vagyis az Eb nyitónapjához közeli időpontokra még kevesebb mint 15 ezer forintért is megúszható egy odaút, de a pluszszolgáltatásokkal együtt itt is 34 ezer forintba kerül egy jegy. A diszkont-légitársaságok árképzései alapján elképzelhető, hogy a játékokhoz közelítve emelkednek az árak.

A nagy sportesemények minden évben kedvező hatással vannak a reklámköltésekre. Tavaly elsősorban a futball-világbajnokság hozott markáns ugrást a hirdetési piacon. A 2014-es teljes reklámtorta a 2013-as 175,5 milliárd forintról 189 milliárd forintra emelkedett, ami 7,77 százalékos gyarapodást jelent. A 2016-os sportesemények, köztük az olimpia és a foci-Eb szintén befolyásolhatják majd a jövő évi számokat – mondta a Világgazdaságnak Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke, aki ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy tavaly olyan szabályozási és piaci változások indultak meg, amelyeknek a hatásai 2015-ben és az azt követő években lesznek igazán látványosak. A mérkőzéseket közvetítő MTVA pedig azt közölte a közelmúltban lapunkkal, hogy a jövő évi labdarúgó-Eb közvetítésének tervezése most folyik, adatok még nem állnak rendelkezésükre.

A jövő évi Eb jó lehetőség a hazai sörkultúra és egyben az ország népszerűsítésére – közölte lapunkkal Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Szerinte az, hogy az Eb ideje alatt mennyi sör fogy majd itthon, nagyban függ az időjárástól is. A 2012-ben rendező lengyelek tapasztalatai alapján, jó idő esetén a rendező ország sörpiacán a növekedés két számjegyű is lehet. Ennél kisebb hatásra lehet számítani a hazai sörpiacon.

Az utazási irodák forgalmán egyelőre nem látszik a magyar siker hatása. Ha tudnánk is, mikor, hol játszik majd a magyar csapat, akkor is csak később indulnának el a foglalások. „A magyarok általában nem tervezik egy évre előre az utazásokat, a nyári Eb-re így valószínűleg majd inkább tavasszal igyekeznek többen foglalni” – hangsúlyozta kérdésünkre Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének alelnöke.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.