Cégvilág

Ma már a televíziós csomagok versenyeznek egymással

Az önálló tévécsatornák helyett ma már a televíziós csomagok versenyeznek egymással.

A magyarországi televíziós piac egyre fragmentáltabbá válik – állítják a paici szereplők. Jelenleg már 115 magyar nyelvű szerepel a szolgáltatók kínálatában. Egy kutatások alapján a háztartások 57 százalékában több mint 50 csatornát tudnak fogni a nézők. A piac fragmentálását gyorsította a digitális átállás, az analóg műsorterjesztés lekapcsolásával ugyanis az ügyfelek csatornacsomagokat kezdtek váltani, miközben a csomagokban lévő csatornák száma megnőtt.

A kábelcsatornák erősödése – az eddigi folyamatos növekedéshez képest is – 2015-ben felgyorsult. A a több kábelcsatornát is magában foglaló Viacom regionális kommunikációs igazgatója, Szűcs László szerint ebben a helyzetben a verseny elsősorban a tévés portfóliók között zajlik. Az egyik legnagyobb növekedést idén a második legnagyobb kábeles portfóliót működtető Viacom-csoport tudta elérni: 26 százalékkal nőtt a nézettsége a 18–49-es korosztályban.

Az elmúlt egyéves időszakban már az is előfordult, hogy egyes kábelcsatornák nézettségben a két nagy kereskedelmi tévé egyikének közelébe értek – és nemcsak az egyik vagy másik műsorsávban, hanem akár egész napi összehasonlításban is – a 18–49 éves korosztályban. Az ötödik legnézettebb magyar nyelvű csatorna, a Comedy Central az átlagos nézettségi időt (ATS) tekintve a második helyet is elérte az RTL után – mondta Szűcs. A Viacom a jövőben tovább erősíti a Comedy Central napközbeni és hétvégi programját. Ezt szolgálják az eredeti angliai vagy amerikai bemutatókhoz nagyon közeli időpontokban a hazai képernyőre kerülő új sorozatok és a saját, hazai gyártású produkciók is. A nemrég indult Készhelyzetet is jól fogadták a nézők: a műsor az idősáv korábbi átlagánál negyven százalékkal magasabb nézettséget ért el.

A Viacomnál még látnak lehetőséget arra, hogy a jövőben a hazai tévés piacon is tovább bővítsék portfóliójukat olyan csatornával, amely a Viacom nemzetközi kínálatában szerepel, és új színfoltot jelenthet Magyarországon is. A Viacom nincs egyedül a bővítési tervekkel, Dirk Gerkens, a TV2-t megvásárló cég vezérigazgatója is jelezte, hogy felvásárlásokat terveznek.

Comedy Central televíziós csomagok tv RTL Klub
Kapcsolódó cikkek