Cégvilág

Triplázásra készül a Yum Brands

Válik és fejleszt a világ egyik legnagyobb gyorsétteremláncát üzemeltető Yum Brands. A többi között a Kentucky Fried Chicken (KFC), a Pizza Hut és a Taco Bell márkákról ismert amerikai cég a jövő év végére kiszervezi az utóbbi időben gyengébben muzsikáló kínai üzletágát, a többi régió irányítása egy kézben marad. A cég „búcsúzóul” 6,2 millliárd dollárt is visszajuttat részvényeseinek.

Greg Creed vezérigazgató szerint mind az anyacég, mind a Yum China képes lesz megtriplázni éttermeinek számát. Ezt, valamint az egy részvényre jutó nyereség (EPS) évi 15 százalékos növelését tűzték ki célul. Creed a USA Todaynek adott interjújában példáként Nigériát hozta fel, amelynek lakossága tíz éven belül meghaladja Brazíliáét, miközben most csak 27 étteremmel rendelkeznek. Itt a 300-as számot célozzák meg, de a feltörekvők közül Törökországban, Brazíliában, Oroszországban és Indiában is nagyjából hasonló terjeszkedést terveznek. Az utóbbi két országban három éven belül több gyorséttermük lesz, mint a fő konkurens McDonald’snak. Magyarországon harminc KFC és két Pizza Hut üzemel.
Amíg Creed a globális márkaépítéssel van elfoglalva, a kínai üzletet irányító Mickey Pant a hétezer kínai egység hatékonyabb működtetésén és a Taco Bell bevezetésén dolgozik.

Számos feladattal kell megbirkóznia: az élelmiszer-biztonsági előírások betartását garantáló beszállítói kör kiépítése, a túlárazott menük miatt elpártolt vendégkör visszacsábítása, valamint a lassuló következtében visszaeső forgalom pótlása is ad neki munkát. Csak novemberben 3 százalékkal csökkentek az eladások. A Yum Brands éttermeinek hatoda Kínában van, az első egységet a pekingi Tienanmen téren avatták még 1987-ben. Kínában vállalati kézben vannak az üzletek, azaz a másutt franchise rendszerben üzemelő éttermek kockázatait itt a Yum China futja.

Yum Brands
Kapcsolódó cikkek