BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állandóan aktív kijelző lesz az új telefonban

Ahogyan arra számítani lehetett, az LG is a barcelonai Mobil Világkongresszusra (Mobile World Congress) időzíti legújabb csúcstelefonjának a bemutatását, ami viszont kicsit meglepőbb, hogy a Samsunggal egy napra, február 21-re szervezte az eseményt. A társaság a Facebookon egy érdekes posztot helyezett el a héten a G5-ről, amiből kiderült, hogy mi lesz az új eszköz egyik különlegessége. A GIF alapján a telefon kijelzője – vagy legalábbis annak egy része – állandóan bekapcsolt állapotban lesz.

Az biztos, hogy ezzel sokkal könnyebb lesz a sötét szobában is megtalálni a telefont, és azonnal lehet majd látni nemcsak az időt, hanem azt is, hogy jött-e üzenet. Persze az új megközelítés azért kérdéseket is felvet, így például azt, hogy mennyire fog majd világítani az állandóan aktív kijelző – vagyis például mennyire lesz zavaró, amikor éppen aludni készül a használója –, illetve mennyi energiát fogyaszt. A gyártók számára az egyik legnagyobb kihívást az jelenti napjainkban, hogyan növeljék meg az okosmobilok egy feltöltéssel biztosítható üzemidejét, és egy folyamatosan aktív képernyő nem segít a helyzeten. Éppen ezért felmerült annak a lehetősége is, hogy az új LG okostelefon OLED-kijelzőt kap majd, aminek az az előnye a hagyományos LCD-panelekkel szemben, hogy nem igényel hátsó megvilágítást, vagyis kevesebb energiát fogyaszt.

A dél-koreai vállalat az október–decemberi időszakra vonatkozó üzleti beszámolójában bejelentette azt is, hogy idén két csúcstelefont mutatnak majd be, és több közép- és alsó árkategóriás eszközt. A cég mobil üzletága a tavalyi utolsó negyedévben 3,26 milliárd dolláros bevételt hozott, ami gyakorlatilag megegyezett az egy évvel korábbival. A társaság egész évben 59,7 millió okostelefont adott el, ez egy százalékkal múlta felül a 2014-es eredményt, miközben az okosmobilok piaca az eladott készülékek számát vizsgálva 10 százalékkal nőtt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.