Enervált volt a Walmart
Az amerikai konjunktúra nem igazán érződik a Walmart forgalmán: a világ legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca emelkedő költségeivel és túl erős dollárral magyarázta, hogy a január végén zárult üzleti negyedévében az egy évvel korábbinál 7,9 százalékkal alacsonyabb, 4,57 milliárd dolláros adózott nyereséggel kellett beérnie. A forgalom 129,7 milliárd dolláros volt, 1,4 százalékkal kisebb a bázisidőszakénál. Egy évvel korábbi árfolyammal nézve, viszont 2,2 százalékos lett volna az bővülés, és 134,4 milliárdos a bevétel – jegyzi meg közleményében a vállalat, amelynek részvénye a mérleg közzététele után 4 százalékot gyengült a tőzsdenyitás előtti kereskedésben.
Ebben az is benne volt, hogy a februárral megkezdődött új, 2017-es üzleti év sem kecsegtet kimagasló eredménnyel, sőt a cégvezetés inkább stagnálásra számít, mintsem a korábban hangoztatott 3-4 százalékos bővülésre. A forgalom külső hatások nélkül is mérséklődik, hiszen a Walmart számos, magasabb költséggel üzemelő áruházát bezárja, s ez alól Amerika sem kivétel. (Tavaly 269 boltjukra került lakat világszerte.) Az országban a legalább egy éve működő üzletekben 0,6 százalékos átlagos forgalomnövekedést mértek, ami éppenséggel nem nevezhető kiugró nagyságúnak.
Doug McMillon vezérigazgató kincstári optimizmussal tekint a jövője, nemzetközi hálózatuk egészséges növekedést mutat, odahaza pedig már látják a pozitív jeleket, alapvetően tehát minden rendben is lenne. Érzik ugyan az internetes bevásárlás vevőelszívó hatását, de e téren is felveszik a kesztyűt, tanulmányozzák a kialakult új szokásokat és annak megfelelően fejlesztik online felületüket és házhozszállítási szolgáltatásaikat.