BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hódít a virtuális valóság

A virtuálisvalóság-eszközök váltak az idei barcelonai Mobile World Congress (MWC) igazi sztárjaivá, számos gyártó mutatott be új készülékeket. Hamarosan a Sony is leleplezi saját megoldását, és még a Coca-Cola is próbálkozik ezen a területen.

Robbanásszerű fejlődés várható a virtuálisvalóság- (VR) eszközök és megoldások terjedésében, legalábbis az idei barcelonai MWC bejelentései alapján a legnagyobb okostelefon-gyártók közül többen is új VR-készülékeket mutattak be. Ha virtuális valóságról van szó, két cég egyre inkább megkerülhetetlennek tűnik: a Samsung és a Facebook. Ezek a vállalatok korán felismerték, hogy milyen jól kiegészítik egymást az új technológia és a közösségi oldalak, és már jó ideje együtt dolgoznak a fejlesztéseken, ennek egyik eredménye a dél-koreai társaság Gear VR nevű eszköze.

A Samsung azonban idén egy speciális kamerát is bemutatott, a Gear 360-at. Ez egy 360 fokban látó eszköz, amellyel bárki készíthet VR-videókat. A készülék kettős halszemoptikát kapott, mindegyikhez egy-egy 15 megapixeles képérzékelő tartozik, így tulajdonosai nagy felbontású, 360 fokos videókat vagy 30 megapixeles állóképeket készíthetnek. Barcelonában Mark Zuckerberg feltűnése a Samsung eseményén azt is egyértelművé tette, hogy nemcsak a VR-videók elkészítésére lesz lehetőségük a felhasználóknak, de azok megosztására is, például a Face­bookon. A közösségi oldal – és mellette a YouTube – már tavaly lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését és megnézését, de további fejlesztések várhatók ezen a területen is.

A Samsung mellett az LG is jelezte, hogy érdeklődik e piac iránt, a vállalat a VR 360 nevű készüléket vitte el Barcelonába. A koncepció lényegében megegyezik a rivális társaság elképzelésével: a VR-sisakba egy okostelefont kell illeszteni, és így lehet virtuálisvalóság-videókat nézni és játszani.

A videojátékok szerelmeseinek több meglepetést is tartogat az idei év, hiszen érkezik a Facebook által kétmilliárd dollárért megvett Oculus első, egyéni felhasználóknak szánt VR-sisakja, illetve február végétől lehet előrendelést leadni a HTC és a Valve nevű videojáték-fejlesztő közös projektjében létrehozott Vive-ra. Barcelonában kiderült az is, hogy az utóbbi készülék 799 dollárba kerül majd, az árban benne van két játékvezérlő is, hogy könnyebbé tegyék az irányítást. Az első vásárlók áprilisban kaphatják kézhez a Vive-t. Azt még nem lehet tudni, hogy a Sony PlayStation VR-t mikor kezdik forgalmazni, a japán társaság március 15-én, San Franciscóban, a Game Developers Conference keretében mutatja be az eszközt.

De nemcsak a tech cégek érdeklődését keltette fel a virtuális valóság: a Coca-Cola a YouTube-on tett közzé videót egy olyan speciális csomagolásról, amely a Google Cardboardhoz hasonló, egyszerű VR-szemüveggé alakítható át. Az élményhez persze szükség van egy megfelelő okostelefonra és szoftverre is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.