Cégvilág

Jóváhagyás előtt a metrószerződés

Nagy külföldi megrendeléseket hozhat a Dunakeszi Járműjavító számára a hatalmas orosz vasúti járműgyártóval, a Transzmasholdinggal készülő együttműködés.

Egy nagy egyiptomi vasúti tenderen való közös magyar–orosz részvétel lehetőségéről is tárgyalt a napokban Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök – tudta meg a Világgazdaság. Mint arról lapunk korábban beszámolt, a 700 tehervagonra és az 50 mozdonyra tavaly kiírt kairói pályázaton a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJJ) és a Ganz Motor Kft. alkotta páros mellett a német Siemens és az orosz Transzmasholding is indult, ám a kiíró a mai napig nem választotta ki a nyertest. Bár az egyiptomiak el sem utasítottak senkit, az Orbán–Putyin-megbeszélésen felmerült, hogy erősebb lenne az ajánlat, ha azt a magyar cégpáros és az orosz társaság együtt adná be. (Egy ilyen konstrukcióban azonban elképzelhető, hogy nem teljesül az 50 százalékos hazai beszállítási arány, emiatt pedig a DJJ–Ganz nem juthatna Eximbank-hitelhez.)

Ha beválik az együttműködés, a DJJ később ázsiai és afrikai projektekben is részt vehetne, szintén a Transzmasholding alvállalkozójaként. Nemzetközi szereplését elősegítheti, hogy a napokban az országban elsőként kapta meg a TÜV Rheinlandtól az IRIS tanúsítványt, amely vasúti kocsik és önjáró vasúti járművek, azok részegységeinek, alkatrészeinek gyártására, javítására és karbantartására vonatkozik.

Már előbbre tart a két cég partnersége a hármas metró szerelvényeinek felújítása kapcsán. A feladatot a Transzmasholdinghoz tartozó Metrovagonmas kapta meg, de a munkába beszállna a DJJ is.

„Év végén az orosz társaság szakemberei Dunakeszin jártak, azaz a helyszínen bizonyosodtak meg cégünk felkészültségéről. Az akkori megállapodás szerint februárban kapjuk meg tőlük a metrófelújítás műszaki dokumentációit, amelyek alapján alvállalkozói ajánlatot tehetünk a Metrovagonmasnak” – válaszolt a Világgazdaságnak a DJJ ügyvezető igazgatója. Ezt követően pár héten belül megszületik két cég szerződése, melynek értelmében a felújítás 25 százaléka történhetne Dunakeszin. Szepessy Tamás korábbi közlése szerint cégére jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése.

A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. a napokban nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki a 3-as metróvonal felújításának tervezésére. A 17,3 kilométeres vonalból 15,5 kilométer fut alagútban. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri – M2-es és M3-as vonal – összekötő vágány alagútjának részleges, illetve a 19 metróállomás teljes körű felújítását az M3-as vonalán.

A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, ahogyan a Kőér utcai járműtelepet és a Szabó Ervin téri diszpécserházat is. Az állomásokon a belső kialakítást, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot kell újratervezni, valamint a kijárati épületek és a csatlakozó felszíni területek rendezére is javaslatot kell tenni. Az ajánlatokat március 21-ig várja a BKV, a teljes M3-as projekt végső átadási határideje 2019. szeptember 30. A munka első ütemének 2016. november–decemberben kell megkezdődnie.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek