BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Orosz fékkel is száguld a Renault

Másfélszeresére, 2,82 milliárd euróra nőtt a Renault–csoport nyeresége tavaly, elsősorban új modelljei kedvező fogadtatásának köszönhetően. A francia autógyártó forgalma eközben 10,4 százalékkal 45,3 milliárd euróra bővült. Még szebb lett volna a kép, ha az AvtoVAZ vesszőfutása nem okozott volna 620 millió eurós veszteséget az abban 37 százalékos tulajdonrésszel rendelkező franciáknak. Sőt, a Ladákat gyártó vegyesvállalat az orosz piac megroppanása miatt további tőkeinjekcióra szorul, erről a Renault tárgyalásokat folytat a többi tulajdonossal.

Mindenesetre a Renault 225 millió eurós értékleírást hajtott végre az AvtoVAZ pakettnél, így az már csak 96 millióval szerepel a könyveiben. Carlos Ghosn vezérigazgató semmilyen jó hírt nem vár az idén Oroszországból, ahogy másik nagy piacukról, Brazíliából sem, ahol újabb 6 százalékos forgalomcsökkenést hozhat számukra a recesszió. E két ballaszt azonban kevés ahhoz, hogy a Renault léghajóját visszahúzza, a konszern az idén mind forgalmát, mint profitját tekintve magasabbra tör – jelezte Ghosn.

A Renault sikerében nagy szerepet játszott az új Captur és Kadjar városi terepjárók (SUV) mellett a felfrissített Trafic kisáruszállító, valamint a Dacia Logan iránti fokozott kereslet – írja a Reuters. A modellváltásnak azonban ára is volt: 379 millió eurós kedvezménnyel tudták csak kisöpörni meglévő raktárkészleteiket a franciák, de az Euro6-os motorszabványnak való megfelelés is magas költséggel járt. A dízelbotrány, ami januárban a Renault Captur modelljét is elérte, az idei teljesítményen ejthet foltot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.