A Balkánon terjeszkedne a Márka
Ambiciózus terveket raktak össze a közelmúltban a Márka üdítők gyártójánál. Vége annak a korszaknak, hogy csupán a magyar piacra koncentrálnak – mondta a Népszabadságnak Pécskövi Tibor, a termelést végző Márka Üdítőgyártó Kft. egyik tulajdonosa, ügyvezetője.
Az elképzelések szerint Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Montenegróban, Bulgáriában, Romániában jelennének meg. A cégvezető szavai szerint ennek most folyik az előkészítő munkája, s a piacra lépést idén őszre, de legkésőbb jövő tavaszra időzítik. Hozzátette: több ország esetében is hozzá kell nyúlni a receptúrához, s a termékeket a fogyasztók igényeihez kell igazítani, hiszen nem ugyanazokat a ízeket viszik például Szerbiában, mint amit szeretnek Magyarországon. Ezek a tesztelések is most zajlanak – tette hozzá a Népszabadságnak Pécskövi Tibor.
A tervek szerint saját disztribúciós hálózatot és képviseletet hoznának létre az országokban. Belátható időn belül az árbevétel érdemi része már az exportpiacokról folyna be – jegyezte meg. Hogy pontosan ez mennyi vagy milyen arányú lenne, azt nem kívánta előre jelezni, mint mondta: konkrét célokat egyelőre nem jelöltek ki.


