A magyar cégvezetők optimizmusa növekedett jövőjüket illetően, és derűlátóbbak, mint társaik világszerte - mondta Mekler Anita, a PwC Magyarország adótanácsadási üzletágának cégtársa a vezérigazgatói felmérést ismertető sajtótájékoztatón.
A nemzetközi tanácsadócég felmérése szerint globálisan a vezetők 82 százaléka, Magyarországon 84 százaléka bizakodó saját bevételének növekedését illetően, a világgazdaság egészét tekintve a magyar vezérigazgatók 54 százaléka számít növekedésre, ezzel szemben globálisan ez az érték a fele a hazainak.
A PwC Magyarországon ötödik alkalommal készítette el a vezérigazgatói felmérését az Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) szakmai partnerségével, Magyarországon 155 vezérigazgatót kérdeztek meg.
A vezetők 85 százaléka a szakemberhiányt véli a legnagyobb fenyegetettségnek jövőjüket illetően.
A felmérés szerint a hagyományos célpiacok vonzereje továbbra sem csökken a hazai vezérigazgatók megítélésében, 8 százalékkal többen, a válaszadók 38 százaléka továbbra is Németországot tartják a legjelentősebb célpiacnak, de egyre inkább felértékelődnek a szomszédos országok is.
A PwC felmérése szerint a vezetők szerint a két legmeghatározóbb globális trend, a technológiai fejlődés, illetve a demográfiai változás befolyásolja majd a cégek működését a közeljövőben.
A megkérdezett vezérigazgatók közel háromnegyede arról számolt be, hogy cégének helyzete javult az elmúlt egy évben. A pozitív folytatásban is hisznek, 84 százalékuk úgy véli, képesek lesznek növekedni a következő 12 hónapban.
A válaszokból az látszik, hogy a globalizáció helyett a vállalatvezetők többsége egy többpólusú világ létrejöttét vizionálja, többféle érték és jogrenddel, gazdasági és kereskedelmi modellekkel számol - mondta a PwC Magyarország cégtársa, aki szerint a szakemberhiány azért is aggasztja különösen a vezérigazgatókat, mert 54 százalékuk létszámbővítést tervez, ami jelentős növekedés a tavalyihoz képest, amikor a vezérigazgatóknak csupán 42 százaléka mondta, hogy növelné alkalmazottainak számát.
Mekler Anita elmondta, a vezérigazgatók úgy látják, vállalatuk stratégiájára az ügyfelek, a versenytársak, a munkavállalók, a kormány és a szabályozó hatóságok, illetve a beszállítók vannak a leginkább hatással - a munkavállalók bekerültek azok közé, akik leginkább hatnak a vállalatokra.
Futó Péter, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke kiemelte, a felmérés is mutatja, hogy a technológiai és technikai fejlődés megállíthatatlan, sok terület automatizálódik, ami hatással lesz a munkavállalókra is, előtérbe került az élethosszig tartó tanulás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.