Cégvilág

Sportcélú városfejlesztés lenne a Déli helyén

Kormányrendelet született arról, hogyan kell megtalálni a Déli Pályaudvar helyének új funkcióit, és hogyan veszi át a Déli feladatait Kelenföld.

Állami tulajdonba kell kerülnie a Déli Pályaudvar területének. Egy most megjelent kormányrendelet szerint erről a nemzeti fejlesztési miniszternek kell intézkednie a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján. Ezt követően a területet a MÁV Zrt. vagyonkezelésébe kell adni.  

Az intézkedésre a budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés érdekében van szükség a rendelet szerint.

A továbbiakban a MÁV feladata lesz (a nemzeti fejlesztési miniszter felügyelete alatt), hogy elkészítse a budai vasúti közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódóan azt a hatásvizsgálatot, amelyben felmérik a Déli pályaudvar jövőbeni funkcióját, a létesítmény megszüntetését, és a kelenföldi vasúti vágányok és létesítmények kapacitásbővítését. Szintén a MÁV-nak kell összeállítania a majdani vasúti fejlesztések tenderterveit, környezetvédelmi és más felméréseit.

A miniszternek kell gondoskodnia arról is, hogy kiírjanak és lebonyolítsanak egy ötletpályázatot arról, hogyan hasznosítható közösségi célra a Déli pályaudvar végponti területe. Ez a peronos vágányokat, az utascsarnokot, valamint az attól két oldalra eső vasúti terület jelenti az ott lévő üzemi és irodaépületekkel.

A kormányrendelet az emberi erőforrások miniszterét jelölte ki felelősként annak az előzetes talajmechanikai szakvéleménnyel és előzetes környezetvédelmi hatástanulmánnyal megalapozott koncepciónak a kidolgozásának, amelyben felmérik, hogy a Déli Pályaudvar üzemi pályaudvari részén hogyan alakítható ki sport és szabadidős célú városfejlesztés. Ehhez megvalósíthatósági tanulmányt is kell készíteni tervekkel és előzetes költségbecsléssel. Az anyagnak már alkalmasnak kell lennie arra, hogy az alapján ki lehessen írni a tervezésre és kivitelezésre való közbeszerzési pályázatot. A terveket a Testnevelési Egyetem, valamint szükség esetén a  nemzeti fejlesztési miniszter útján a  MÁV Zrt. bevonásával kell összeállítani, majd a kormány elé terjeszteni.

Déli pályaudvar
Kapcsolódó cikkek