BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Apad a MÁV tartozása

Közel 40 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el tavaly a MÁV csoport. Adósságát tovább csökkentette, de a személyszállítás bevételeit kissé megtépázta a menekülthelyzet.

Tavaly 39,941 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el a MÁV csoport. Nettó árbevétele 188 milliárd forint volt, az államtól az általa megrendelt szolgáltatások költségeire kapott támogatás pedig 217 milliárd forintot tett ki, hangzott el az állami vasúttársaság évértékelőjén.

Az eredményhez a MÁV-Start Zrt. mindössze 2,5 milliárddal járult hozzá a tervezett, 4,9 milliárd helyett. Ennek az első fél évben elért jó eredmények ellenére az a magyarázata, hogy a menekülthelyzet miatt erősen csökkent a személyszállító leányvállalat nemzetközi utasforgalma, miközben a társaság minden igénylőnek visszatérítette a megvásárolt, de fel nem használt vonatjegye árát.

A MÁV csoport adósságállománya 2015 végére 98,763 milliárd forintra csökkent a 2010-es 300 milliárdból. A tartozások tavaly 52 milliárddal zsugorodtak, felerészben az állam finanszírozásával. 2016-ban a csoportnak további 36 milliárd adósságot kell kifizetnie, az átutalások már tartanak, a tartozások mostani állománya már csak 79 milliárd forint.

A csoport 2015-ben 123,17 milliárd forintot költött beruházásokra. A pénz mintegy felét, 54 milliárdot az anyavállalat a pályaműködtetéssel kapcsolatos fejlesztésekre költötte, a többiből a MÁV-Start új FLIRT villamos motorvonatokat vett (42, plusz 6, plusz 15 vonatot), beszerzett és felújított használt, ausztriai szerelvényeket, illetve, meglévőket korszerűsített.

Részletek a holnapi Világgazdaságban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek