BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Apad a PepsiCo profitja

Az alapanyagok árcsökkenésének és a működési költségek leszorításának köszönhetően a PepsiCo a várakozásoknál magasabb, 931 millió dolláros nyereséget ért az idei első negyedévben. Azonban mind a bevétel, mint a profit messze elmarad az egy évvel korábbitól, de ebben nem a vállalat, hanem az erős dollár a ludas. Az árfolyamhatás 4,5 százalékkal apasztotta a külföldről származó, dollárban mért bevételeket. A forgalom 3 százalékkal 11,86 milliárd dollárra esett vissza, az adózott nyereségben viszont 23 százalékos volt a mínusz.

Mindent egybevetve ez sorozatban már a hatodik negyedév, amelyben mérséklődik a PepsiCo forgalma. A buborékokkal együtt a befektetői lelkesedés is elszállt, a cég részvényeinek árfolyama szerény 0,7 százalékkal araszolt feljebb, holott az elmúlt egy évben a kurzus a szerényebb üzletmenet ellenére 8,3 százalékkal erősödött. A Pepsi-Cola, a Cheetos és a Gatorade révén világhírű amerikai cég vezérigazgatója, Indra Nooyi szerint nem szabad felülni a gyengébb számoknak, a cég hatékonyságnövelő intézkedései, termékpalettájának szélesítése és erősödő marketingje együttesen garancia a sikerre. Különösen az új, egészségkímélő termékeinek piacra dobásától várnak sokat, bízva abban, hogy a csökkentett sótartalmú rágcsálnivalók és a cukorszegény, de ízében azonos élvezetet ígérő üdítőitalok kedvező fogadtatásra találnak a törzsközönség körében. Az elemzők kitartanak a PepsiCo mellett, s bár az árfolyam most beragadt, ez nem tart mindörökké: a Clinton Financial által megkérdezett szakértők közül tízen erős vételi ajánlást tartanak érvényben, ketten vételre, négyen tartásra javasolják a cég papírjait. Eladásukat senki sem javasolja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.