Profitduplázás a Fiat Chryslernél
Amerikai eladásainak köszönhetően profitban dús negyedévet zárt a FIAT Chrysler Automobiles (FCA). A hollandiai székhelyű autógyártó adó- és kamatfizetés előtti profitja a tavalyi 700 millió euróról 1,38 milliárdra ugrott, és ez nem tartalmazza a tavaly ősszel tőzsdére vitt Ferrari számait. Az évnyitó három hónapban sikerült 3 százalékkal 26,6 milliárd euróra növelni a bevételt, miközben egy százalékkal kevesebb, 1,09 millió járművet értékesítettek, ebből 812 ezret az Egyesült Államokban. Különösen a Dodge RAM és a Jeep forgalma ugrott meg.
Az FCA azonban amellett, hogy dúskál a profitban, úszkál az adósságban is. Nem is kevéssé, hiszen a termékpalettát az egyszerű személyautóktól egyre inkább a nagyobb profittal kecsegtető városi terepjárók (SUV) és hobbi-teherautók irányába tolták el, az átálláshoz pedig komoly beruházásokat kellett végrehajtaniuk. Ennek eredményeként az egy évvel korábbi 5,05 milliárd euróról 6,59 milliárdra nőtt a csoport adósságállománya – írja a Bloomberg. A befektetőket ez utóbbi adat elbizonytalanította, emiatt mérséklődött a FCA árfolyama közel egy százalékkal a milánói tőzsdén.
A csoport éléről 2018-ban távozó vezérigazgató, Sergio Marchionne legfontosabb feladatai közé sorolta az adósságállomány leépítését és az évi stabilan 5 milliárd eurós nyereség elérését. Ha az adósságuk nagy részétől megszabadulnak, sokkal könnyebben találnak maguknak partnert a konszolidációs időszakát élő autóiparban – véli Marchionne, aki a General Motorsszal való fúzió kezdeményezője volt. A két óriás egyesülése azonban „érdektelenség híján” egyelőre meghiúsult.


