BUX 41,964.42
-2.36%
BUMIX 3,920.32
-0.25%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,806
-4.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-0.28%
0.00%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,610
+0.62%
RABA 1,170
+0.43%
-3.88%
-1.91%
+0.67%
-0.46%
+0.21%
-7.76%
-0.75%
0.00%
+0.41%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,810
-2.16%
DELTA 38.15
-4.27%
ALTEO 2,370
-0.42%
0.00%
+1.21%
EHEP 1,750
-1.69%
+0.69%
-1.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-3.69%
-1.13%
-5.30%
0.00%
-1.55%
-2.15%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
0.00%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Profitduplázás a Fiat Chryslernél

Amerikai eladásainak köszönhetően profitban dús negyedévet zárt a FIAT Chrysler Automobiles (FCA). A hollandiai székhelyű autógyártó adó- és kamatfizetés előtti profitja a tavalyi 700 millió euróról 1,38 milliárdra ugrott, és ez nem tartalmazza a tavaly ősszel tőzsdére vitt Ferrari számait. Az évnyitó három hónapban sikerült 3 százalékkal 26,6 milliárd euróra növelni a bevételt, miközben egy százalékkal kevesebb, 1,09 millió járművet értékesítettek, ebből 812 ezret az Egyesült Államokban. Különösen a Dodge RAM és a Jeep forgalma ugrott meg.

Az FCA azonban amellett, hogy dúskál a profitban, úszkál az adósságban is. Nem is kevéssé, hiszen a termékpalettát az egyszerű személyautóktól egyre inkább a nagyobb profittal kecsegtető városi terepjárók (SUV) és hobbi-teherautók irányába tolták el, az átálláshoz pedig komoly beruházásokat kellett végrehajtaniuk. Ennek eredményeként az egy évvel korábbi 5,05 milliárd euróról 6,59 milliárdra nőtt a csoport adósságállománya – írja a Bloomberg. A befektetőket ez utóbbi adat elbizonytalanította, emiatt mérséklődött a FCA árfolyama közel egy százalékkal a milánói tőzsdén.

A csoport éléről 2018-ban távozó vezérigazgató, Sergio Marchionne legfontosabb feladatai közé sorolta az adósságállomány leépítését és az évi stabilan 5 milliárd eurós nyereség elérését. Ha az adósságuk nagy részétől megszabadulnak, sokkal könnyebben találnak maguknak partnert a konszolidációs időszakát élő autóiparban – véli Marchionne, aki a General Motorsszal való fúzió kezdeményezője volt. A két óriás egyesülése azonban „érdektelenség híján” egyelőre meghiúsult.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek