Cégvilág

Rossz volt a reklám, népszerű sampon tűnik el a boltokból

A Procter & Gamble kivezeti a magyar piacról hajhullásra kínált termékeit, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért a kötelezettségvállalásért cserébe nem állapított meg jogsértést, és bírságot sem szabott ki a termékek megalapozatlan népszerűsítése miatt. 

A versenyhivatal azt közölte, hogy a Procter & Gamble ügyében a kommunikációs gyakorlatot vizsgálta, azt, hogy a vállalkozások megalapozottan népszerűsítették-e a hajhullásra megoldást kínáló Head and Shoulders Anti-Hairfall termékek hajhullást csökkentő hatásait reklámjaikban.

A vizsgálat kötelezettségvállalással zárult, a a vállalkozások vállalásai alapján előírta: ne használjanak általános utalást a hajhulláscsökkentő hatásra a Head and Shoulders Anti-Hairfall termékcsalád népszerűsítésekor. A cégek október 1-jéig kivezetik az érintett termékcsaládot a magyarországi piacról, úgy, hogy ahelyett más elnevezésű - a hajhullásra nevében nem utaló - termékcsaládot fognak bevezetni.

A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával. Értékelték egyebek között, hogy a vállalkozások önként hagytak fel a vizsgált kommunikációs gyakorlattal, és így valószínűsíthetően csökken az észlelt probléma ismétlődésének kockázata is.

sampon GVH
Kapcsolódó cikkek