Várhatóan a tőzsdén adja el a Philips a világítástechnikai üzletágát, miután a magánbefektetőkkel folytatott tárgyalások eddig nem vezettek eredményre – jelentette be Frans van Houten vezérigazgató. Döntés nincs, de a tőzsdei kibocsátás (IPO) valószínűsége egyre nagyobb – idézi a Bloomberg a cégvezetőt, aki szerint ha a döntés megszületik, nem kell már sokat várni az IPO-ra. A hírre az utóbbi nyolc hónap legnagyobb árfolyamesésével reagált a tőzsde, a befektetők az elszállt üzlet feletti elkeseredésükben kiárusítást tartottak, 5,5 százalékkal letörve ezzel az árfolyamot.
Elemzők szerint a tőketársaságoknak nem volt elég vonzó az üzletág, a Philips pedig mindenképpen szeretne túladni az évi 8,3 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító egységen, hogy az érte kapott összeget a magasabb profittal kecsegtető egészségügyi eszközök gyártásába fektesse be. Peter Olofsen, a Kepler Cheuvreux szakértője szerint a Philipsnek tiszta helyzetet kellene teremtenie azzal, hogy a teljes részvénycsomagot eladja, nem csak annak egy részét. Az egészségügyi portfólióban bízó befektetőket ugyanis megzavarhatja, ha a fénytechnikában is valamilyen szinten érdekelt marad a társaság.
A Philips a fényforrásokat gyártó, az amerikai Agilent Technologieszel közös Lumileds nevű vállalatban lévő részesedését is árulja, miután az azért tavaly 2,8 milliárd dollár ígérő kínai GO Scale Capitalnek az USA hatóságai nem engedélyezték a részesedésszerzést. Ennek a részvénycsomagnak az értékesítése leghamarabb a második fél évben várható van Houten szerint.
A világítástechnikai üzletág leválasztása és függetlenítése az anyacégtől 52 millió eurós költséggel járt az első negyedévben, maga a teljes folyamat 200-225 millió eurós kiadást jelent a hollandoknak.
A Philips 125 éve éppen a fényforrások gyártására alakult, a tevékenységből a most közzétett első negyedéves beszámoló szerint az előző évinél 7 százalékkal magasabb, 121 millió eurós kamat- és adófizetés előtti nyereséget ért el. Az egészségügyi üzletágnál 16 százalékos volt a profitbővülés. A teljes csoport egyébként a tavalyit 14 százalékkal meghaladó, 374 millió eurós negyedéves profitról adott számot, ez az elemzői várakozásokat 12 millióval haladja meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.