A jegypiacon erősít az eBay
Új területek felé terjeszkedik az eBay, a társaság ezúttal egy koncertekre, sporteseményekre és más rendezvényekre szóló jegyek piacterét kifejlesztő spanyol startupot vásárolt fel. Az ügylet érdekessége, hogy a vállalatnak már most is van egy ilyen részlege, a StubHub, de ez főként az USA-ban szolgáltat.
Az új szerzeményt, a Ticketbist a tervek szerint integrálják ebbe, így Európában, Latin-Amerikában, Ázsiában és Óceániában is megjelenhet majd az online piactér, összesen 47 új piacra jutnak így el. Az ügyletet várhatóan 2016 közepén zárják majd le.
A spanyolországi központú Ticketbis eddigi befektetői nagyon jól jártak a felvásárlással, ha igaz a tranzakciót közelről ismerők által közölt 165 millió dolláros vételár, eddig ugyanis mintegy 26 millió dollárnyi tőkét tettek a cégbe. A Techcrunch.com szerint a 400 főt foglalkoztató társaság 2015-ben 25 millió dollár bevételt hozott. A StubHub szolgáltatás az első negyedévben 869 millió dolláros átmenő forgalmat bonyolított, és 177 millió dolláros bevételt hozott, ami 34 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.


