Cégvilág

Összeomlott a táblagépek piaca

Összeomlott a táblagépek piaca az első negyedévben, az IDC adatai szerint mindössze 39,6 millió készüléket adtak el, ami 14,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A visszaesést jól érzékelteti, hogy bár 2015 első három hónapja sem sikerült túl jól a gyártóknak, akkor éves összevetésben még csak hat százalékos csökkenést mért a piackutató cég.

A drámai mértékű zuhanás hátterében a szakértők szerint a szezonális hatások mellett a fogyasztói szokások átalakulása áll, ami részben a nagyméretű kijelzővel rendelkező, rendkívül nagy teljesítményű okostelefonok térhódításának, valamint az ultramobil számítógépek megjelenésének és fokozatos elterjedésének köszönhető. Emellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy folyamatosan nő a tabletek életciklusa, vagyis egy-egy felhasználó már ritkábban cseréli le eszközét, mint a megjelenésüket követő első néhány évben.

Az IDC adatai szerint a hagyományos táblagépek uralják ugyan a piacot – az eladott készülékek közel 90 százaléka ilyen volt –, azonban a csatlakoztatható billentyűzettel ellátott, hibrid vagy 2 in 1 eszközök iránt gyorsan nő az érdeklődés. A január–márciusi időszakban 4,9 milliót adtak el ezekből, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb gyártó továbbra is az Apple, azonban a társaság értékesítése az első három hónapban közel 19 százalékkal maradt el a tavalyitól. Még nagyobbat esett a Samsung táblagépek forgalma, ezekből 28 százalékkal fogyott kevesebb, mint egy éve. Bejött viszont az Amazonnak az olcsó Fire tablet. A társaság 2015 első három hónapjában még nem fért be az öt legnagyobb gyártó közé, idén az első negyedévben pedig már a harmadik volt kétmillió fölötti forgalommal, amit elsősorban annak köszönhet, hogy ősszel a legolcsóbb táblagépe árát levitte ötven dollárra.

táblagép
Kapcsolódó cikkek