Leszerepelt a tavaszi kollekció, elszálltak a költségek, túl erős volt a dollár és a húsvét is túl korán jött – ez a magyarázata annak, hogy a Hennes & Mauritz divatcikk-kereskedelmi lánc nyeresége 17 százalékkal csökkent a májussal zárult negyedévben. A Zara márkáról ismert Inditex mögött a világ második legnagyobb ruházaticikk-kereskedőjének számító svéd cég adózás előtti profitja végül 7 milliárd korona (847 millió dollár) lett, 3 százalékkal elmaradva a Bloomberg elemzői konszenzusától. Elismerték, hogy a tavaszi modellek fogadtatása meglehetősen hűvös volt, emellett az internetes áruházuk fejlesztése is rendesen vitte a pénzt. (Kanadában és Dél-Koreában nyitottak a tavasszal.) Panaszkodtak még arra is, hogy egyes kulcspiacaikon kedvezőtlen volt az időjárás, az emberek ritkábban jutottak el a H&M-üzletekbe. Helyi devizában
5 százalékos volt a bővülés, de svéd koronára váltva ebből már csupán 2 százalékos plusz maradt meg, így a negyedéves összbevétel 54,3 milliárd koronára jött ki. IIyen szerény adatot három éve nem láttak Stockholmban. Más kérdés, hogy az Inditexet nem zavarta az esős idő, náluk 6 százalék volt a forgalomnövekedés.
A H&M-nél ráadásul túl is rendelték magukat, emiatt alaposan felduzzadt a raktárkészletük, ami a leárazásokra vadászó vásárlók számára viszont jó hír. A gyenge tavaszt viszont erős nyár követheti, június első három hetében a helyi devizában mért forgalom
7 százalékkal nőtt. Az viszont nem jó a számukra, hogy mind Amerikában, mind Ázsiában többnyire dollárban merülnek fel a költségeik, s ezek a folyó negyedévben is magasak maradnak. Mindez már nyomot hagyott a haszonkulcson is, amely 59,4 százalékról 57,6 százalékra zsugorodott május végére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.