BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élőzés az új sláger

Az Amazon, a Facebook és a Google után a Tumblr is beszállhat az élő videoközvetítések piacára. A mobilok adatforgalmának egyre nagyobb szeletét teszik ki a mozgóképek.

Újabb céggel bővülhet a felhasználóik számára élő online videoközvetítési lehetőséget kínáló vállalkozások köre, a Techcrunch technológiai portál szerint a Tumblr blogplatform is ilyen szolgáltatást indít. A híroldal egy livevideo.tumblr.com nevű oldalra hivatkozva számolt be az újításról, azonban a hírt a Tumblr nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta azt.

A felületen egyébként már az is olvasható, hogy milyen közvetítések lesznek a szolgáltatás indulása után. Többek között a Harlem Globetrotters – trükkös megoldásairól ismert, világjáró kosárlabdacsapat – által tartott kosárlabdaóra, illetve a Marsról érkező élő adás is szerepel majd a kínálatban, persze nagy kérdés, hogy ez utóbbi mit is jelent pontosan.
A szolgáltatás technikai részletei egyelőre nem ismertek, így azt sem lehet tudni, hogy a Tumblr maga egészül ki az élő videoadás funkcióval, vagy csak megteremtik a lehetőségét a más felületekkel való együttműködésnek. Ez azért fontos, mert ez dönti el, hogy csak egy integrátor lesz-e a már létező megoldásokhoz, vagy versenytársként jelentkezik a piacon.

Ha ez utóbbiról van szó, akkor bizony egyáltalán nem lesz könnyű dolga a Yahoo legdrágább szerzeményének, hiszen olyan riválisokkal kell megküzdenie, mint a Twitter Periscope és az Amazon Twitch szolgáltatása, vagy éppen a Face­book Live és a Google videoplatformja, a YouTube élő streaming megoldása. A komoly gondokkal küzdő, eladás előtt álló Yahoo még 2013 tavaszán vette meg a bloggerek egyik kedvenc oldalát 1,1 milliárd dollárért. A hatalmas befektetés azonban eddig nem igazán hozta meg a várt eredményeket, hiszen annak ellenére, hogy havonta mintegy 550 millióan használják, a Mashable technológiai híroldal összeállítása szerint a Tumblr éves bevétele soha nem érte el a 100 millió dollárt.

A nagy webes cégek egymás után nyitják meg az élő videoközvetítési alkalmazásokat, és ez új üzleti lehetőségeket is teremt, azonban kérdés, hogy a Tumblr és anyavállalata számára nem túl késői-e ez a lépés. A Techcrunch úgy tudja, hogy az új szolgáltatás mobilalkalmazáson és internetes böngészőn keresztül egyaránt használható lesz, hogy minél szélesebb legyen a felhasználói kör. Az élő videókat emellett tárolni is lehet, és bármikor visszajátszhatók lesznek.

Az internetes világ meghatározó cégeinek videós fókusza annak fényében nem meglepő, hogy a felhasználók körében elképesztően népszerű ez a formátum. Ezt jól mutatja az Ericsson mobilitási jelentése is, amely szerint az év első három hónapjában az okostelefonokon keresztüli adatforgalom 43, míg a táblagépeken mért forgalom 55 százalékát adták a videók, és 2015 és 2021 között évente átlagosan 55 százalékkal nő majd az ilyen állományok által generált adatforgalom a mobilhálózatokon. Az okostelefonok teljes adatforgalma ebben az időszakban várhatóan 12-szeresére bővül az Ericsson előrejelzése szerint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.