BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áramszedős kamionokkal kísérleteznek

Amíg személyautónál még menedzselhető térfogatot foglalnak el az akkumulátorok, a nagy tömegű haszonjárműveknél a raktér rovására lehetne csak elfogadható – a jelenleginél sokkal kisebb – hatótávolságot megvalósítani. Most Svédországban úgy gondolják, a felső vezetékek kiépítése jelenti a megoldást, anno a Szovjetunióban alkalmaztak ilyen teherautókat, de az olcsó üzemanyag és a hálózat kiépítésének-fenntartásának nagy költsége miatt lemondtak erről. Észak-Európában a klíma miatt kifizetődő lehet a felső vezetékes hálózat kiépítése, amellyel a hálózatról tölthető hibrid hajtású haszonjárművek menet közbeni töltését akarják megoldani. Két, 2 kilométeres kísérleti útszakaszt építettek ki, a mintegy 5,5 méter magasan lévő felső vezetékre akár 80 km/h-val haladva képesek felcsatlakozni a teherautók. Utóbbiak a Scania és a Siemens együttműködésében készített hibrid járművek, amelyekben egy 360 lóerős dízelmotor és egy 1050 Nm teljesítményű villanymotor dolgozik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.