Cégvilág

Indul az Áldomás termékek exportja

Áldomás néven ernyőmárkát hozott létre a Miniszterelnökség, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Földművelésügyi Minisztérium a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai irányításával. Első körben 17 termelő összesen 30 terméke kapta meg a márkanév használati jogát. A kezdeményezés célja, hogy megismertesse a jó minőségű magyar élelmiszereket a külföldi fogyasztókkal, és egységes arculattal nemzetközi értékesítési csatornát biztosítson a hazai termelők prémiumkategóriás élelmiszereinek.

A termékekkel elsősorban a fejlett piacokat célozzák. Magyarországról számos termelő korlátozottan képes elérni az exportpiacokat integrált értékesítési és marketingeszközök híján. Erre a kihívásra nyújthat megoldást az Áldomás márka. Az Áldomás termékek külföldi értékesítése az idei év második felében kezdődik. Az előzetes felmérések eredményei alapján az Egyesült Királyságban, Skandináviában és Japánban kerül a termékcsalád a boltok polcaira. Magyarországi bevezetése az idei év második felében indulhat el.

„A francia bor, a holland sajt, a dán húskészítmények hosszú évtizedek alatt váltak fogalommá a nemzetközi fogyasztók körében. A magyar élelmiszereknek azonban nincsen hasonlóan kiforrott, erős pozitív imázsuk jelenleg a külpiacokon. Nemzetközileg nemcsak az árral, de a tömegtermékekkel is versenyezniük kell a hazai termelőknek, éppen ezért a magyar kormány 2015-ben elfogadott élelmiszeripari fejlesztési stratégiájával összhangban, a kitörési pontot a magas hozzáadott értékű, prémiumkategóriás élelmiszerekben látjuk. Az Áldomás egy olyan kezdeményezés, amely a szigorú minőségbiztosításnak és a professzionális arculatnak köszönhetően alkalmas arra, hogy ismertté tegye a kiváló minőségű magyar élelmiszereket külföldön” – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Áldomás
Kapcsolódó cikkek