BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebbet autóznak a pestiek

A háztartások immár 44 százaléka rendelkezik saját autóval – derül ki a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített kutatásból. Az első, 2008-as kutatás eredményei szerint Magyarországon a háztartások 42 százaléka rendelkezett személygépjárművel, ebből 5 százalék egynél több autóval. Magyarországon a 30 és 49 év közöttiek közül kevesebben, a 60 év felettiek közül viszont többen rendelkeznek autóval. A kutatásból az is látszik, hogy miközben a vidéki városokban és a községekben élők körében a járműtulajdonosok aránya enyhén emelkedik, 2016-ban mindkét településtípusnál 46 százalék rendelkezett autóval, addig a budapestiek egyre kevesebb autót tartanak. 2012-ben a fővárosiak 44 százaléka, az idén pedig mindössze 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik saját személygépjárművel.

A hazai autópark átlagéletkora egyre magasabb. 2008-ban tíz év volt a hazai autóállomány átlagéletkora, 2016-ra már 13,2 év. A gazdasági válság előtt, 2008-ban a megkérdezettek nyolc százalékának volt kétévesnél újabb autója, 22 százalékuk pedig három–öt éves autóval rendelkezett. Idén a nulla és két év közötti kocsit hazánkban a lakosság két százaléka, három- és ötéves kor közöttit pedig csupán kilenc százaléka használ. Kismértékben növekedett 2008 óta a hat- és tízéves kor közötti autók aránya, míg igen nagy mértékben nőtt az idősödő, 11 és 20 év közötti járműállomány. 2008-ban a megkérdezettek 34 százaléka járt, idén csaknem fele jár tízévesnél öregebb autóval. Az igazán öreg, húsz év feletti autóval rendelkezők aránya keveset változott, 2008-ban hat, az idén hét százalék volt.

Magyarországon megugrott a dízelautók aránya. 2008 és 2014 között a hazai autósok 85-86 százaléka benzines, 13-14 százalékuk dízel, egy százalékuk pedig egyéb meghajtású járművel rendelkezett. Ezek az arányok 2016-ra a dízelmeghajtás javára billentek: a megkérdezettek 82 százaléka benzines, 18 százaléka pedig dízelautót használ.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.