BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Máshogyan énekel

Volt idő, amikor a 30i típusjelzés V8-as blokkokat jelölt a BMW-nél, aztán a soros hathengeres felépítéssel köthettük össze. A 3-as sorozat tavalyi modellfrissítésével került vissza a 30i elnevezés a kínálatba, amely a 28i helyére lépett. A 2,0 literes, turbós négyhengeres 252 lóerőt és 350 Nm-es nyomatékot produkál, amivel nagyon gyors a középkategóriás BMW, a 0–100-as szintidő mindössze 5,8 másodperc. Az xDrive hajtással is konfigurálható blokk hangja kívülről ugyan kissé kelepelős, de a volán mögött ülve ebből semmit sem hallunk. A BMW ugyanis mesterséges hanggenerátorral szerette volna megidézni a sorhatosok hangját, ami félig-meddig sikerül is, 2000-3000-es fordulat között tényleg olyan tónus jut a fülünkbe, mint amikor még öblös szívómotor dolgozott a 3-as orrában.

A turbós erőforrás karaktere természetesen nagyon más: mivel a csúcsnyomaték 1450-es fordulattól rendelkezésre áll, egy-egy felkapcsolás után állandó tempó tartása mellett 1200-on pihen a motor, és meglepő módon még innen is értékelhető a gyorsulás. Egyébként erre a turbós egységre is igaz, hogy csak akkor takarékos, ha finoman bánunk a gázpedállal: óvatoskodva kicsivel 8 liter felett el lehet vele járni, az erőtartalékot néha kiaknázva viszont 11-12 literrel számolhatunk. A teljesítmény fényében a 330i xDrive 12 857 000 forintos ára abszolút elfogadható, főleg hogy a 4x4-es változathoz alapáron jár a nyolcfokozatú automatikus váltó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.