A Rio de Janeiro és Budapest közötti ötórás időeltolódás ellenére naponta több százezren követték nyomon az M4 Sporton az olimpiai közvetítéseket. A csatornán az olimpiai események közül tizenegynek a nézettsége haladta meg a hatszázezer főt, további 31-é volt 500-600 ezer között – közölte a Világgazdasággal a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). (Az idei olimpián a döntők egy része magyar idő szerint az éjszakai órákban volt, így a nézettségük nem hasonlítható az előző, londoni olimpiáéhoz, amikor a nagy érdeklődésre számot tartó események, döntők nagyrészt magyar főműsoridőben voltak.)
A hirdetői szempontból kiemelt 18–49 éves korcsoportban is átrendeződtek az erőviszonyok, mivel a kereskedelmi adók közönségének jelentős része az M4 Sport adóra vándorolt – hangsúlyozta a közmédia –, a csatorna közönségaránya az olimpia idején ebben a körben a korábbi érték többszörösére, 12,8 százalékra nőtt. A fiatal felnőtt férfiak körében még nagyobb, teljes napra 14,4 százalékos részesedést ért el az adó.
Az elmúlt két hét nézettségi adataiból azonban az is látszik, hogy az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban megtartotta az első helyeket. Az olimpia időszakában természetesen az M4 Sport közönségaránya érezhetően megemelkedett, ezzel kalkulált az RTL Klub is, így volt ez a labdarúgó-Eb ideje alatt is – tájékoztatta lapunkat az RTL Magyarország marketingkommunikációs osztálya. Az RTL azzal is számol, hogy már hétfőtől visszaállnak az ilyenkor megszokott nézettségi adatok. A TV2 csoport portfóliójába tartozó csatornák nézettségét kevésbé zavarta az olimpia, sőt a Mozi+ nevű filmcsatornájuk bőven nőni tudott az esemény ideje alatt – közölte a TV2.
Bár a szurkolói lendület végig fennmaradt, lehettek olyanok, akik nem láthatták a versenyeket, ezért a közmédia úgy döntött, hogy augusztus 22. és szeptember 7. között a teljes olimpiát megismétli az M5-ön. Az eseményeket magyar idő szerint adják, így szeptember 7-én 22 órakor a záróünnepséggel lesz a vége az ismétlésnek. (Az M5 a tervek szerint szeptemberben rajtol kulturális-oktatási csatornaként.)
Az olimpia reklámértékesítése a terveknek megfelelően alakult, szinte minden jelentős szektorból érkeztek hirdetők – válaszolta lapunknak Lukács Csaba, a reklámidőt értékesítő Atmedia ügyvezető igazgatója. A szponzorációs megjelenések értéke általában a piac 5-6 százalékát teszi ki, az olimpia esetében azonban a szponzorációs megjelenések az összbevétel közel felét hozták, így elmondható, hogy a hirdetők kiemelten érdeklődtek eziránt.
Rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosítottak
A világ vezető globális műholdas szolgáltatója, a SES a korábbi játékokkal összehasonlítva rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosított az idei olimpiához. Az összességében 23 ezer órányi kapacitást a SES négy műholdján foglalták le a szolgáltatók az események közvetítésére, hogy a nézők Amerikában, Európában, Ázsiában és Afrikában is nézhessék az adást. A SES 2000 óta biztosít kapacitást az olimpiai közvetítésekre, és az igény a riói olimpián felülmúlta az eddigieket – mondta Richard Lamb, a SES alkalmi használat szolgáltatással foglalkozó részlegének vezérigazgatója.