Egyre intenzívebb a hirdetésblokkoló alkalmazások körüli harc: pár nappal az után, hogy a Facebook igyekezett ellehetetleníteni oldalain azok működését, az egyik legismertebb megoldást fejlesztő Adblock Plus bejelentette, máris sikerült kicselezniük a közösségi oldal rendszerét. A Facebook hivatalosan „a felhasználók érdekeit figyelembe véve” hajtott végre változtatásokat, amelyek elvileg még jobban paraméterezhetővé teszik a reklámokkal kapcsolatos beállításokat. A gyakorlatban azonban más a helyzet: aki nem igazodik ki a bonyolult beállítási rendszeren, az direktben kapja a reklámokat még az olyan népszerű funkcióknál is, mint a hírfolyam. Erre a lépésre volt válasz az Adblock Plus új fejlesztése. Anyacégük, a német Eyeo kommunikációért és működésért felelős igazgatója, Ben Williams közleményében jelezte, hogy ezzel a harc korántsem ért véget, ahogy a Facebooknál is készülnek már a válaszlépésre.
Bár a világ legnépszerűbb közösségi oldala a hirdetésblokkoló szoftverek működésének megnehezítésével azt kockáztatja, hogy elpártolnak tőle a felhasználók, ugyanakkor üzleti szempontból nem engedheti meg magának, hogy teljesen eltűnjenek felületeiről a reklámok. Ez jelenti ugyanis a Facebook fő bevételi forrását, az eMarketer piackutató cég szerint a hirdetési pénzek részesedése a cég forgalmából idén eléri a 96 százalékot, ami annak fényében nem tűnik túl merész jóslatnak, hogy már a második negyedévben is sikerült eljutni erre a szintre. A vállalat 6,43 milliárd dolláros összbevételéből az április–júniusi időszakban 6,24 milliárd jött a reklámokból.
A hirdetéseket hatásosan blokkoló szoftvereket egyre többen használják, az eMarketer adatai alapján a múlt év végén csak az Egyesült Államokban 51,9 millióan éltek ezzel a lehetőséggel, és a jövő év végére várhatóan 86,6 millióra nő a számuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.