Új szponzorra talált a kegyvesztett
Két napra rá, hogy minden szponzorát és velük együtt évi 2,3 millió dollárosra becsült járandóságát is elveszítette, új támogatóra lelt Ryan Lochte. A hatszoros olimpiai bajnoknak jár még egy esély – indokolta a Pine Brothers, hogy reklámarcává választotta a riói olimpián társaival egy benzinkútnál részegen dorbézoló, majd a hatóságokat megtévesztő úszót. Az amerikai cégnél biztosak abban, hogy Lochte nem fog hazudni, amikor az ottani torkok kéményseprőjét, a Pine Bros Softish Throat Drops cukorkát népszerűsíti majd. Pedig a botránynak koránt sincs vége, a brazil hatóságok ugyanis ragaszkodnak az úszó személyes meghallgatásához. Lochte aligha tér vissza Rióba, bocsánatkéréssel és az okozott károk megtérítésével mielőbb maga mögött akarja tudni az ügyet.
A vandalizmus után az erkölcsi károkat rendezték az úszók, brazil jótékonysági alapokat támogattak, de Lochte nemcsak az „amerikai Negro”, hanem a kőkemény brazil rendőrség reklámarca is lett, akaratán kívül. Ellene vádemelést javasolnak, noha más esetben szabálysértési bírsággal meg lehet úszni egy ilyen történetet. Rider McDowell, a Pine Bros vezérigazgatója szerint mindnyájan követünk el hibát, csak nem az újságok címlapján bűnhődünk érte. Közleményében hozzátette: biztos benne, hogy cukorkáik hívei is így gondolják. Arról nem ejtett szót, hogy az anyagilag szorult helyzetbe jutott úszót mennyiért sikerült szerződtetniük, de abban biztosak a szakemberek, hogy a korábbi szponzorpénzek töredékéről van szó, mint ahogy abban is, hogy a Lochte mellől elforduló eddigi támogatók, köztük a Speedo sportruházati és a Ralph Lauren divatcég helyére is érkeznek „félpénzes” cégek.


