Az Uber babérjaira tör a Google
Kiterjeszti a Waze-re alapozott autómegosztó szolgáltatását a Google a The Wall Street Journal beszámolója szerint. A társaság a programot a kaliforniai központja környékén indította el még májusban, ám ősztől San Franciscóra és környékére is kiterjesztik a tesztet.
A szolgáltatásban a valós idejű közlekedési információkat nyújtó Waze-en keresztül – az autóval rendelkezők és az utazni vágyók egymásra találhatnak. Ez a klasszikus autómegosztó modell és az Ubertől és a szintén San Franciscóból indult Lyfttől eltérően nem az az elsődleges célja, hogy kereseti lehetőséget kínáljon a sofőröknek, ezzel párhuzamosan pedig új alapokra helyezze a taxizást, hanem az ez irányba közlekedők összekapcsolása az elsődleges cél. A Google úgy állította be a tarifákat is, hogy ne igazán érje meg a sofőrök számára, hogy üzletszerűen foglalkozzanak ezzel a tevékenységgel. A Waze-en keresztül vállalt fuvarok esetében ugyanis mérföldenként legfeljebb 54 dollárcentet kérhetnek, ez pedig kevesebb, mint az Ubernél és a Lyftnél a legtöbb esetben. Emellett a Google egyelőre nem számol fel semmilyen díjat a közvetítésért.
A Google már 2009 óta kísérletezik az ilyen járművekkel, a cég önvezérlő autói azóta mintegy hárommillió kilométert tettek meg. A két korábban szövetséges társaság rivalizálása az elmúlt hónapokban lett egyre élesebb, amit jól mutat az is, hogy az Alphabet – a Google anyavállalata – egyik alelnöke, David Drummond a hét elején lemondott az Uber igazgatóságában betöltött pozíciójáról, amit az élesedő versennyel indokoltak.


